Google představuje službu AdWords Express

Google včera představil službu AdWords Express, která je určena zejména podnikatelům, kteří s PPC teprve začínají. Novým inzerentům nyní stačí pouze zadat pár informací, aby mohli začít inzerovat. V prvním kroku systém umožní vybrat, kterou firmu chce inzerent propagovat. Pokud má aktivně spravovaný profil firmy na Google+ nebo zápis v adresáři míst, tak rozhraní rovnou nabídne k propagaci tyto profily. Pokud chce propagovat jinou firmu, stačí projít několika jednoduchými kroky.

Pro nastavení propagace nové firmy stačí zadat název, adresu, telefon a typ uživatelů, kteří by mohli propagovanou firmu hledat (publika). Zároveň lze vybrat geografickou oblast, na kterou bude reklama cílit. Je škoda, že rozhraní nabízí pouze 5 možných velikosti cílového okruhu (25 km, 35 km, 45 km, 55 km, 65 km).

google-express

Dále AdWords Express vyzve k vyplnění inzerátu, který má stejné parametry jako klasické inzeráty v Google AdWords nebo Skliku. Rozpočet lze určit buď manuálně, nebo si vybrat z několika možností, které systém nabídne. Nastavit nižší rozpočet, než je nejnižší návrh systému nelze. Nabídnuté rozpočty, systém stanovuje na základě útraty vašich konkurentů.

Po nastavení těchto parametrů je kampaň spuštěna a je možné sledovat jak počet zobrazení a prokliků, tak sousloví, na která se reklama zobrazí . Správa kampaní je omezena na změny reklamního textu, publik a rozpočtu. Klíčová slova, na která se bude reklama zobrazovat, určuje systém sám.

google-express-rozpocet

AdWords Express samozřejmě nenahradí plnohodnotné Google AdWords, ale je zajímavým odrazovým můstkem do světa PPC reklamy pro začínající inzerenty.

Zdroj: Google blog, Google Express

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Zadejte vaše jméno, email a komentář.