Rozlučte se s průměrnou pozicí v Google Ads

Google oznámil, že během roku 2019 dojde ke stažení průměrné pozice ve vyhledávání z volitelných sloupců. Jaké jsou důvody? A které metriky bude možné využít ke sledování pozice reklam?

Příchod nových metrik

Pozice ve vyhledávání určitě není rozhodující metrikou pro optimalizaci výkonu. Přesto inzerentům poskytovala určitý vhled do úspěšnosti v aukcích. 26. února Google oznámil, že v září 2019 tuto metriku zcela odstraní z volitelných sloupců v Google Ads.

Už v listopadu 2018 Google představil 4 nové metriky:

• Míra zobrazení nahoře ve vyhledáváníImpr. (Top) % – procento zobrazení vašich reklam v horní části stránky nad výsledky vyhledávání.

Míra zobrazení zcela nahoře ve vyhledávání Impr. (Absolute Top) % – procento zobrazení vašich reklam na zcela první pozici.

Podíl zobrazení nahoře ve vyhledávání – Search (Top) IS % – procento zobrazení reklam v horní části stránky (nad organickými výsledky ve vyhledávání). Počítá se podílem zobrazení v horní části stránky a odhadovaného počtu zobrazení, které jste v horní části mohli získat.

Podíl zobrazení zcela nahoře ve vyhledáváníSearch (Absolute Top) IS % – procento zobrazení reklam na první pozici. Počítá se podílem zobrazení vašich reklam na první pozici a odhadovaného počtu zobrazení, které jste na první pozici mohli získat.

Míra zobrazení v horní části nám poskytuje informaci o tom, kolik % z celkového počtu našich zobrazení jsme získali nad organickými výsledky ve vyhledávání. Podíl zobrazení v horní části nám navíc poskytuje informaci o tom, kolik % zobrazení jsme nad organickými výsledky mohli získat navíc. Vypovídá tedy o celkovém potenciálu našich reklam.

Rozdělení pozic ve vyhledávání
Zdroj: Google Ads Help

Kromě toho Google přidal do volitelných sloupců vyhledávacích kampaní ještě jednu metriku – podíl kliknutí. Tato metrika je podílem počtu kliknutí, které vaše reklamy při zobrazení získaly a počtu kliknutí, které jste mohli získat.

Pojďme si tedy vztah uvedených metrik ukázat na konkrétním příkladu. Ve vyhledávací kampani jste za měsíc získali 1000 zobrazení, z toho 500 zobrazení v horní části stránky a 100 na první pozici. Míra zobrazení v horní části je v tu chvíli 50 % a míra zobrazení na první pozici 10 %. Podíl zobrazení v horní části máte na hodnotě 40 %. To znamená, že zlepšením kvality reklam nebo zvýšením ceny byste mohli dosáhnout až o 60 % více zobrazení v horní části. Z reklam jste nakonec získali 50 prokliků a podíl kliknutí máte 20 %. Podle Google Ads jste tedy z reklam mohli získat až o 80 % více kliknutí.

1 komentář k článku: Rozlučte se s průměrnou pozicí v Google Ads
  1. JosephKib Odpovědět

    zgdw this site

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Zadejte vaše jméno, email a komentář.