Sklik spouští dynamický retargeting – co umí a co ne?

Rok vývoje, 3 měsíce testování a dnešním dnem konečně Sklik zpřístupnil otevřenou beta verzi dynamického retargetingu (DRTG) všem eshopům. V Skliku tak lze nově zobrazovat reklamy s nabídkou produktů, které si uživatelé prohlíželi. A to jak prostřednictvím bannerů, tak i čistě textových inzerátů (např. pod článkem na Sport.cz).

drtg-nastaveni

Ke zprovoznění DRTG stačí mít propojený Sklik účet s účtem na Zboží.cz. Sklik pak sám automaticky vytvoří seznam uživatelů pojmenovaný jako „DRTG – Návštěvníci produktů – název provozovny“. U seznamu je nastavena výchozí délka platnosti 7 dní, ale dá se podle potřeby změnit. V případě více provozoven se vytvoří více seznamů.

Při vytváření kampaně pro DRTG je potřeba zvolit typ kampaně „Produktová“ a nastavit síť „Obsahová – Dynamický retargeting“. Pak už jen stačí do kampaně přidat retargetingový seznam a vyloučit stávající zákazníky stejně jako u klasického retargetingu.

Sklik doporučuje rozdělit sestavy po kratších časových úsecích, k čemuž je potřeba použít vylučující kombinace uživatelů, kteří navštívili web. Ze seznamu pro DRTG jako takového nelze vytvářet kombinace.

Zatím Sklik neumí upozornit na omezený rozpočet, takže je nutné si hlídat, zda kampaně nedosahují denního limitu.

Podmínkou správného fungování DRTG je stejná url na webu i ve feedu (např. http vs https). Zároveň parametry pro konkrétní produkty nesmí být v url umístěné za znakem ?. Měřicí utm parametry vycházejí z autotaggingu nastaveného v Sklik účtu.

4 komentářů k článku: Sklik spouští dynamický retargeting – co umí a co ne?
  1. Lukáš Odpovědět

    článek neobsahuje nic nového, než je na blogu skliku. uvítal bych třeba jak nastavit další seznamy dle délky cookies. v nastavení to nevidím

    • Robert Štípek Odpovědět

      Hezky den Lukasi, PPC NOVINKY maji za cil informovat o novinkach z oboru PPC. Tedy ze jsou nove funkce, nove moznosti a podobne. Informovat o nich strucne, vytahnout ty klicove informace a pro detaily odkazat na zdroj zpravy.

      Navody a best practices rad doplnujeme, ale neni to hlavnim cilem webu. Navic, pokud jsme v tomto pripade informovali v horizontu minut po spusteni sluzby. :)

  2. Zdeněk Odpovědět

    Díky za info kluci. Vyzkoušel jsem před 14 dněma.

    Lukáš: Jak píše Robert, tenhle blog je spíše o novinkách a spíše váš komentář je zbytečný. Chápu, že se chcete dozvědět postup zdarma, bez školení za pár tisís. Jelikož jste evidentně začátečník, doporučuji si zaplatit školení nebo člověka, což se Vám vyplatí mnohem více než opisování postupů na těch internetech. Spíše se divím, že agentury a marketéři své postupy zveřejňují. Nechce se mi věřit, že jim to nese užitek na účtě.

  3. Jaroslav Tereštik Odpovědět

    Myslím, že můžeme být rádi když se objeví nějaká novinka a zmínka o ní. Takže děkuji za váš článek Zuzano. Trochu do šířky jsme sepsali článek na našem blogu https://www.webdevel.cz/?blog=dynamicky-retargeting-na-skliku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Zadejte vaše jméno, email a komentář.