dynamický remarketing

Sklik chystá dynamický retargeting

Je asi ještě příliš brzy k radostným výkřikům. Retargeting je pro Sklik běh ještě na hodně dlouhou trať, ale snad potěší informace, že plány má rozhodně smělé. Dynamický retargeting, tedy automatické zobrazování náhledů produktů v banneru podle toho, které konkrétní produkty si uživatel na inzerentově webu skutečně prohlížel, v plánu rozhodně nechybí.

Sklik: „Na retargetingu budeme celý tento rok nadále pracovat, v plánu máme i dynamický retargeting.“

AdWords spustil Dynamický remarketing pro všechny inzerenty v ČR

Už před půl rokem jsme informovali o prvních testech Dynamického remarketingu v ČR. Alza tehdy jako první inzerent zkoušela možnost „pronásledovat“ uživatele, kteří navštívili její web dynamickými bannery, které automaticky nabízely pouze produkty, které si jednotliví uživatelé prohlíželi na Alza.cz.

Od dnešního dne je Dynamický remarketing přístupný všem inzerentům. Více o Dynamickém remarketingu naleznete zde v nápovědě AdWords.

Dynamický remarketing je dostupný pouze eshopům, které mají svůj Google Merchant Center a propojí jej s AdWords. Zároveň je třeba provést pokročilejší úpravy Remarketingového kódu. Veškeré informace jsou dostupné v nápovědě.

Dynamický remarketing

AdWords v ČR testuje dynamický remarketing

Představte si návštěvníky, kteří navštíví váš eshop, prohlédnou si pár produktů, nenakoupí a odejdou. Remarketingem v AdWords byste je mohli pronásledovat napříč obsahovou sítí a nabízet jim cestu zpět více či méně obecnými inzeráty. Představte si ale automatizované bannery, které samy dynamicky zobrazí uživateli jen ty produkty, které ve vašem eshopu navštívil. Tisíce uživatelů mohou vidět tisíce unikátních bannerů složené z produktů vybraných přesně na míru a pouze jim. A co třeba zákazníci, co si vložili do košíku konkrétní produkty, ale nedokončili nákup? Proč jim nezobrazit v bannerech náhled přesně těchto produktů, aby objednávku mohli dokončit?

Seznamte se s dynamickým remarketingem. Ten je součástí neveřejného beta testu Dynamic Display Ads.

Systém vychází z propojení AdWords s Google Merchant Center. Merchant Center byla dosud v Česku poměrně opomíjená služba, ale nenechte se mýlit. Rok 2013 bude v AdWords celý ve znamení hrátek s Merchant Center. Těste se!

Podívejte se na následujících screenshotech, jak dynamické remarketingové bannery vypadají. Po najetí myši se zobrazí u menších formátů šipky pro posun na další skupinu produktů. Při ukázání na náhled konkrétního produktu se tento zvýrazní a při kliknutí vás proklik odvede na konkrétní produktovou kartu v eshopu. Alza, zdá se, využívá jen jednu z několika desítek šablon, které při tvorbě těchto reklam AdWords nabízí. Je tedy na vás, jakou výslednou podobu bannery mohou mít.

 Posunout nahoru