Google Nákupy

Zobrazovat produkty (nejen) na záložce Google Shopping lze nově (také) zdarma

Od 5. května 2020 se v Google Merchant Center objevila možnost zobrazovat produkty v rámci platforem Google. Co to pro inzerenty znamená?

Platformy Google, tzv. surfaces across Google, jsou oficiální služby od Googlu, mezi které patří hlavní stránka vyhledávání, záložka pro Google Nákupy a Google obrázky, dále Google Mapy nebo třeba služba Google Lens. Aktuální změna se týká především Google Nákupů, tedy záložky Google Shopping ve vyhledávání. Na tu jste se se svými produkty mohli doposud dostat pouze v případě, že jste měli spuštěné produktové reklamy v Google Ads.

Původně mělo byt zalistování produktů zdarma dostupné během dubna v USA a do konce roku globálně. Google ale nakonec celý proces urychlil a funkce je v Google Merchant Center dostupná ve všech účtech už nyní.

Jak zobrazování na Google Shopping aktivovat?

Pokud byste chtěli zalistování produktů zdarma využít a nikdy jste neinzerovali, je zapotřebí na vašem webu nasadit strukturovaná data, nebo vytvořit účet Google Merchant Center (GMC), do kterého následně nahrajete své produkty – třeba pomocí produktového feedu.

Pokud už účet Google Merchant Center máte, nemusíte dělat vůbec nic. Zobrazování produktů by mělo být automaticky aktivní. Vše si ale můžete přímo v GMC následujícím způsobem zkontrolovat:

1. Aktivace služby pro Google Merchant Center

V levém menu přejděte na záložku Růst a následně vyberte Správu programů. V okně pro plaformy Google by se vám v dolní části měla zobrazovat zelená aktivní ikonka. Službu tak máte pro daný účet Google Merchant Center registrovanou.

GMC s aktivní službou pro zobrazování produktů na platformách Googlu

2. Aktivace služby pro konkrétní zdroj

Pokud budete mít funkci pro Google Merchant Center aktivní, zobrazí se vám v nastavení produktového feedu na záložce Zdroje možnost cílit na umístění v platformách Google.

Povolení zobrazování produktů na platformách Googlu v nastavení feedu

V případě, že platformy Google v cílových destinacích nevidíte, stačí rozkliknout konkrétní zemi a platformy zaškrtnout.

Informace k aktivaci služby v Google Merchant Center naleznete na tomto odkazu. Požadavky na přípravu zdroje a způsobilost produktů pro zobrazování na platformách Googlu najdete zde.

Sklik testuje TOP pozice pro Produktové inzeráty

V AdWords fungují TOP pozice pro reklamy Google Nákupy velmi dobře. Tedy pozice nad přirozenými výsledky vyhledávání, i nad textovými reklamami.

Seznam se inspiroval a rozhodl se otestovat stejné pozice i v Skliku.
Produktovými inzeráty, kterých zobrazuje 5, nahradil na TOP pozicích textové reklamy. Zajímavé je, že v pravém sloupci standardně zobrazuje 6 Produktových inzerátu. O jednu se tedy na TOP pozici ochudil.

Ck_M49UVAAA1wIr.jpg-large

Sklik neprozradil jak často TOP pozice do A/B testu posílá. Bylo by ale překvapením, kdyby výsledky nerozhodly o jejich zavedení do ostrého provozu.

Pro zajímavost – takto Produktové inzeráty vypadají při standardní pozici v pravém sloupci a na AdWords.

sklik_old

adwords

RLSA nyní dostupné v Google Nákupech pro všechny

RLSA neboli Remarketing Lists for Search Ads jsou dostupné pro vyhledávací kampaně již dlouhou dobu. Google také zhruba od jara letošního roku testoval remarketingové listy pro Google Nákupy a nyní jsou dostupné plošně pro všechny inzerenty.

RLSA v Google Nákupech

V kampani Google Nákupů přibyla záložka Publikum/Audiencies.

 

Netýká se to pouze Google Nákupů, ale také Local Inventory Ads(LIAs), kterých jsme se v ČR zatím nedočkali, ale třeba inzerenti v Německu, Velké Británii a dalších pár vybraných státech mohou testovat RLSA i pro LIAs.

Lze použít remarketingové listy přímo z Google AdWords nebo třeba i z Google Analytics.

Jak RLSA v Nákupech využít?

Upravování nabídek CPC, cílení či obojí najednou na ten segment lidí, kteří již navštívili vaše webové stránky. Konkrétní použití může být potom např.:

– Zvýšení CPC pro publikum, které v minulosti provedlo konverzi
– Zvýšení CPC pro ty, kteří již v minulosti provedli konverzi/navštívili stránky u kampaně pro obecné vyhledávací dotazy

Vyzkoušíte u svých kampaní?

 Posunout nahoru