remarketing

Sklik nově umí využívat konverzní kód v retargetingu

Sklik dnes přidal do systému možnost využit konverzní kód pro nastavení remarketingových publik. Tato novinka je velmi přínosná, protože v minulosti bylo nutné znát přesný tvar URL u konverzní stránky, což mohl být problém v případě, že byla URL statická. V tom případě nebylo možné s konvertujícími uživateli nijak pracovat.

Nyní jednoduše vyberete, zda uživatele s konverzním kódem chcete zahrnout, či vyloučit.

Snímek obrazovky 2014-09-01 v 11.37.36

Sklik Retargeting umí nově vyloučit seznamy v sestavě i kampani

Dnešním dnem se Sklik naučil vylučování retargetingových seznamů v nastavení sestavy, a zároveň také v nastavení kampaně.

Až dosud bylo třeba vylučovat pomocí kombinovaných retargetingových seznamů. Což ale nebylo příliš praktické řešení. Nejčastější využití pro vylučování cílení jsou seznamy uživatelů, kteří nakoupili. Od dnešního dne stačí zacílit například na uživatele, kteří „Navštívili kategorii XY v posledních 14 dnech“ a do vyloučení v nastavení sestavy přidat „Nakoupili v posledních 14 dnech“. Není třeba si předpřipravovat kombinace v nastavení retargetingu.

Sklik se na svém blogu nezmiňuje o tom, že by nové vylučování bylo použitelné mimo retargetingové cílení. Například při obecném cílení do obsahové sítě (kontextově či umístěním na konkrétní stránky). Přesto administrační rozhraní Skliku toto umožňuje. Dokonce lze nastavit vyloučení seznamů v cílení do vyhledávání. Bude ale toto nastavení fungovat? Pokud by skutečně uměl Sklik vyloučit retargetingové seznamy ve vyhledávacích kampaních, předpokládali bychom, že se s touto funkčností pochlubí. V opačném případě je uvedená volba v nastavení matoucí. Více na blogu Skliku.

Aktualizace: Sklik potvrdil, že vyloučení retargetingových seznamů lze aplikovat u jakékoli obsahové kampaně. Tedy i u kampaní cílených kontextově či na umístění.
Sklik také doplňuje informaci, že „na cílení ve vyhledávací v síti vyloučení retargetingových seznamů nemá vliv„.

Sklik chystá dynamický retargeting

Je asi ještě příliš brzy k radostným výkřikům. Retargeting je pro Sklik běh ještě na hodně dlouhou trať, ale snad potěší informace, že plány má rozhodně smělé. Dynamický retargeting, tedy automatické zobrazování náhledů produktů v banneru podle toho, které konkrétní produkty si uživatel na inzerentově webu skutečně prohlížel, v plánu rozhodně nechybí.

Sklik: „Na retargetingu budeme celý tento rok nadále pracovat, v plánu máme i dynamický retargeting.“

Sklik Retargeting – Možnost vyloučit vybrané seznamy z cílení? Brzy!

Při spuštění Retargetingu v podání Skliku nás okamžitě zamrzela nemožnost vyloučit vybrané seznamy uživatelů při cílení. Sklik nyní umí na retargetingové seznamy pouze cílit.
A nebavíme se jen o vymazlených nastaveních některých inzerentů, kteří chtějí cílit své obsahové kampaně třeba na všechny uživatele vyjma těch, co navštívili jejich web v posledních týdnech (akvizice nových uživatelů). Mnohem častější je nastavení v sestavě: „Cílit na návštěvníky z posledních 14 dnů“ + „Vyloučit všechny uživatele co konvertovali v posledních 14 dnech“.

Samozřejmě, uvedené kombinace lze vytvořit jako kombinované seznamy přímo při nastavování Retargetingu. Problém nastává při vyšších počtech seznamů, kdy vždy musíte vytvářet kombinace. Retargetingové seznamy se tak znepřehledňují (desítky cílení a desítky kombinací).

Nutnost vytvářet kombinace předem znamená ve výsledku o 30-50% více času stráveného při nastavování seznamů. Naštěstí, v Skliku jsou si této skutečnosti vědomí a proto na vyloučeních aktivně pracují. Sklik potvrdil, že věří v přidání možnosti vylučování seznamů v Q1/2014. Bohužel, bez nutnosti vytvářet kombinace se tak zatím neobejdeme. Ale vyhlídky na lepší zítřky tu jsou.

AdWords Remarketing
Ukázka možnosti nastavení vyloučení v AdWords Remarketingu.

Sklik spustil dlouho očekávaný Retargeting

Vývojáři Skliku dnes uvolnili novou funkci Retargeting. Tato funkce nabízí podobné možnosti jako Remarketing v Google AdWords. Inzerent může vytvářet různé seznamy uživatelů, kteří navštívili jeho web a zpětně je oslovovat reklamou. Reklama se zobrazuje prostřednictvím obsahové sítě Skliku. Tedy na partnerských webech systému. Možné je inzerovat jak pomocí grafické reklamy, tak textové. Pojďme se podívat na to, kde tuto funkci najdeme a jak ji nastavit. Pokračovat ve čtení…

Sklik spustil retargeting – Testuje betaverzi

Na konci května jsme informovali o tom, ze Sklik chystá brzy spustit testování retargetingu ve své síti. Znělo to trochu jako utopie, ale půlrok se s půlrokem sešel a Sklik skutečně retargeting spustil. Nelze přehlédnout inzeráty, které nás už poslední dny pronásledují.

Sklik retargeting

Heureka patří mezi prvni beta testery. Přechod do ostrého provozu, a uvolnění retargetingu pro všechny inzerenty, očekáváme realisticky nejdřív na přelomu zimy/jara. Pro další informace musíme vyčkat na oficiální zdroje.

AdWords spustil Dynamický remarketing pro všechny inzerenty v ČR

Už před půl rokem jsme informovali o prvních testech Dynamického remarketingu v ČR. Alza tehdy jako první inzerent zkoušela možnost „pronásledovat“ uživatele, kteří navštívili její web dynamickými bannery, které automaticky nabízely pouze produkty, které si jednotliví uživatelé prohlíželi na Alza.cz.

Od dnešního dne je Dynamický remarketing přístupný všem inzerentům. Více o Dynamickém remarketingu naleznete zde v nápovědě AdWords.

Dynamický remarketing je dostupný pouze eshopům, které mají svůj Google Merchant Center a propojí jej s AdWords. Zároveň je třeba provést pokročilejší úpravy Remarketingového kódu. Veškeré informace jsou dostupné v nápovědě.

Dynamický remarketing

Sklik připravuje retargeting, první testování je na obzoru

sklik_retargetingSkutečnost, že Sklik připravuje ve své obsahové síti retargeting (tedy obdobu AdWords Remarketingu), není žádným tajemstvím. Zajímavostí je skutečnost, že první inzerenti si jej budou moci otestovat dříve, než kdokoli očekával. Z více zdrojů nám bylo včera na narozeninové Seznam.cz párty potvrzeno, že retargeting už je v Skliku rámcově funkční a pilotní testování s vybraným(i) inzerenty je na spadnutí.

Kdy se dočkáme ostrého spuštění můžeme jen odhadovat (podzim?). Spíše než otázka spuštění v nás však vyvolává otázky efektivnost retargetingu v síti Skliku. To nás přivádí k malé úvaze. Retargeting je založen na zobrazování částečné personalizované reklamy předem definované skupině uživatelů napříč internetem. V rámcí obsahové sítě AdWords je retargetovaná reklama zobrazována doslova na každé druhé stránce světového internetu. Nezáleží kde zrovna jste, ať už na americkém, indickém či českém webu. Téměř všude lze narazit na reklamní prostor pro reklamy AdWords. Retargetovaná reklama tak snadno zastihne a osloví uživatele – ať už textovým inzerátem nebo grafickým. A právě grafická reklama dokáže pomocí retargetingu velmi efektivně připomenout nabídku produktů, služeb či značku, se kterou se nedávno uživatel na webu inzerenta seznámil. Není tajemstvím, že obsahová síť Skliku je po stránce zobrazování grafické reklamy značně nedokonalá. Webů, na kterých se bannery zobrazují, není mnoho a počet zobrazení je ve srovnání s textovými reklamami zanedbatelný.

Obsahová síť Skliku stojí a padá na vlastních webech z portfolia Seznam.cz (Novinky.cz, Super.cz, Sport.cz, …) a několika zpravodajských či oborově specializovaných webech (ihned.cz, nova.cz, zive.cz, …). Jenže tyto nepovolují Skliku zobrazovat grafickou reklamu. Podíl zmiňovaných webů na celkovém zobrazení všech reklam v obsahové síti Skliku odhadujeme na 80%. Nejen, že tedy bude retargeting v Skliku založen primárně na textové reklamě, ale zároveň bude narážet i na poměrně omezený prostor, kde se reklamy vůbec budou moci zobrazit. Může se stát, že budete mít sice skvěle označené uživatele na které chcete svou reklamu cílit, ale tato reklama se jim nakonec nebude mít kde zobrazit. Stačí, aby vaši zákaznici nenavštívili po dobu kampaně některý z TOP webů Skliku, a retargeting se mine účinkem.

Možná vše vidíme příliš černě, možná Sklik najde ideální řešení a překvapí novinkami, které ve své obsahové síti představí – ať už výrazné rozšíření své sítě na nové weby či zatraktivnění svých ploch. Jaký je váš názor?

1 2  Posunout nahoru