sitelinks

Nový AdWords Editor 12.5 a více textu pro všechny

28. srpna Google zveřejnil novou verzi AdWords Editoru, jaké features v něm naleznete?

Rozšířené textové inzeráty s třetím nadpisem a druhým popiskem

Už od 23. srpna jste v rozhraní Google Ads mohli začít vytvářet textové reklamy se 3. nadpisem a 2. popiskem. Google novinku zakomponoval do nové verze AdWords Editoru a usnadnil tak tvorbu reklam. Pozor si dejte na import do Skliku, který zatím není s novou verzí Editoru kompatibilní. Sklik na kompatibilitě pracuje, importovat ale bude možné pouze stávající prvky – tedy 2 nadpisy a popis o 80 znacích. Do budoucna ale Sklik slibuje podporu popisku s délkou 90 znaků.

Druhý popisný řádek pro DSA reklamy

Podobně jako u rozšířených textových inzerátů můžete nyní přidat druhý popisek také u DSA reklam. Oba popisné řádky mohou mít opět až 90 znaků.

Více textu v reklamách pro volání

Navýšení počtu znaků se dočkaly také popisné řádky v reklamách pouze pro volání. Využít můžete 90 znaků namísto původních 80.

Upozornění na chybějící text popisků u odkazů na podstránky

Poslední novinkou je nové vlastní pravidlo, které vás upozorní na chybějící text popisků u sitelinks, které budete chtít upravit nebo přidat do kampaní. Podle Googlu mají odkazy na podstránky s popisným textem vyšší CTR. Nastavení pravidla můžete změnit v levém menu na záložce Vlastní pravidla.

 

Novinka: Dynamické sitelinks v AdWords

AdWords spouští na globální úrovní další novinku – Dynamické sitelinks. Dynamické odkazy na podstránky jsou automaticky tvořené odkazy, bez kontroly inzerenta. Systém se sám pokusí odhadnout vhodnou podobu i obsah.

Také se bojíte? Zde je několik základních informací:
– funkci může inzerent deaktivovat
– proklik na dynamický sitelink je prozatím zdarma
– systém bude upřednostňovat manuálně zadané sitelinks, dynamický se spustí pouze pokud bude systém předpokládat jeho lepší efektivnost

Jak budou dynamické sitelinks fungovat především v českém prosředí? Nechme se překvapit. Funkce může být spouštěna postupně do všech účtů v horizontu několika příštích týdnů.
Více informací na oficiálním blogu AdWords zde.

Sklik spouští sitelinks – Rozšíření o odkazy na podstránky

Sklik o tom mluvil už několikrát, ale nikdo nečekal, že se tak skutečně brzy stane. Sklik spouští rozšíření inzerátů o odkazy na podstránky (sitelinks) a to pod názvem Sklik Odkazy. Sitelinks se začnou zobrazovat v rámci testování od úterý 8.7.2014.

Podoba je prakticky stejná jako v AdWords. Ba co víc, Sklik podporuje export a import sitelinks z AdWords Editoru.

Detailní informace si můžete přečíst už dnes v nápovědě Skliku.
Update: 4 minuty po zveřejnění našeho článku vydal Sklik obratem i oficiální informaci na svém blogu.

sitelinks

Sitelinks v AdWords nesmí mít stejné URL

Rozšíření AdWords inzerátů o odkazy na podstránky (sitelinks) se dočkalo v uplynulých týdnech výrazné změny. Citujeme z nápovědy AdWords:

Každý odkaz musí vést na jiný obsah: Nepovolujeme, aby více odkazů na podstránky v jedné kampani či reklamní sestavě vedlo na stejnou vstupní stránku nebo stejný obsah.

Až dosud mohly všechny sitelinks vést na stejné URL na které odkazoval samotný inzerát, nebo sloužily jako odkaz na jednu konkrétní stránku. To umožňovalo využít sitelinks k „trikům“, jako například vytvoření v podstatě čtvrtého řádku inzerátu kdy věta byla poskládána ze čtyř za sebou seřazených sitelinks.

Nepříjemnosti však může nové pravidlo způsobit, pokud jste v jedné kampani inzerovali stránky z nichž některé jste se rozhodli zdůraznit v Sitelinks. Například prodejce mobilních telefonů v kampani „Mobily“ vytvořil sestavy pro každého výrobce – Samsung, Nokia, iPhone, HTC a další s inzerátem odkazující na výpis všech mobilů uvedeného výrobce. Zároveň vytvořil ve stejné kampani i sestavy pro obecná slovní spojení jako „Mobily“ či „Mobilní telefony“. V Sitelinks pak odkazuje na výpis produktů nejprodávanějších výrobců, tedy: Samsung a iPhone. Protože Sitelinks jsou definovány na úrovni celé kampaně, zobrazily by se Sitelinks s odkazem na mobily Samsung i u sestavy Samsung se stejným odkazem v inzerátu. Všechny Sitelinks budou tedy zakázány.

Nově vložené Sitelinks porušující uvedené pravidlo jsou obvykle ihned ze strany AdWords zamítány, u historicky běžících kampaní jsou Sitelinks konktrolovány postupně a zpětně zamítány. Zkontrolujte si své kampaně, zda právě vaše Sitelinks nejsou také zamítnuty.

V souvislosti s novými pravidly si můžeme jen postesknout jak rádi bychom viděli Sitelinks definovatelné na úrovni sestavy, nikoli celé kampaně. A co vy?

Rozšířené rozšíření v AdWords. Enhanced Ad Sitelinks.

Inzeráty v AdWords jsou běžně obohaceny o tzv. rozšíření. Nejčastěji využívané je pak rozšíření o odkazy na podstránky (sitelinks).

AdWords na svém blogu aktuálně představuje nové rozšíření pod názvem Enhanced Ad Sitelinks. Inzerát může být rozšířen namísto několikaslovného odkazu o celkem čtyři samostatné inzeráty zobrazené pod hlavním inzerátem. Pro lepší pochopení přikládá názornou ukázku.

V kampani jsou vytvořeny běžné odkazy na podstránky:

Řekněme, že reklamní účet obsahuje také následující textové reklamy:

S novým rozšířením může reklama vypadat následovně:

Jak je z ukázky patrné, systém sám automaticky identifikuje reklamy, které odpovídají zadaným sitelinks a jako nadpis dosadí dosavadní popisek sitelinku. Vše probíhá automaticky a podmínkou je podobnost inzerátů v účtu s popisky sitelinks. A tak zatímco Google uvádí, že běžné odkazy na podstránky zvyšují míru prokliku (CTR) inzerátu o 30%, co provede s úspěšností tato avizovaná novinka (ne)chtějme ani vědět.

Aktualizace 16.2.: Enhanced Ad Sitelinks jsou aktualně dostupné ve Spojených státech. Postupně však budou nasazeny i do dalších zemí.

 Posunout nahoru