adwords

Google testuje v AdWords rozšíření o zprávu

S informací o novém rozšíření přišel už třeba Barry Schwartz v červnu tohoto roku. Nyní se konečně objevilo v některých našich účtech a tak jsme tuto novinku rovnou vyzkoušeli.

Rozšíření o zprávu či Message Extension se zobrazuje pouze na mobilních zařízeních. Funguje následovně – uživatel klikne na rozšíření, což ho odešle v mobilu do aplikace pro psaní sms. Tam uvidí předepsaný text a telefonní číslo, které inzerent nastavil v AdWords. Uživatel může poslat zprávu s předdefinovaným textem nebo napsat cokoliv jiného třeba: Potřebuji pomoc s nákupem, zavolejte mi!

Rozšíření o zprávu je možné přidat na úrovni kampaně a reklamní sestavy. Za samotné kliknutí na rozšíření zaplatíte stejně jako za kliknutí na nadpis reklamy.

Nastavení rozšíření o zprávu v AdWords

Nastavení rozšíření o zprávu z AdWords

Ukázka rozšíření v reklaměrozšíření o zprávu v reklamě


Po kliknutí na rozšíření

Rozšíření o zprávu po kliknutí

Na závěr bych chtěl už pouze dodat, že rozšíření se stále nachází ve fázi testování a zatím není jasné, kdy bude dostupné napříč všemi účty.

Demografické cílení pro vyhledávací kampaně nyní v účtech AdWords

Funkce v AdWords, kterou si již několik let přeje mnoho PPCčkařů je konečně tady! Demografické cílení pro vyhledávací kampaně/Demographics For Search Ads nebo zkráceně DFSA by již nyní mělo být dostupné ve všech účtech. Můžete tak vyhledávací kampaně zacílit podle pohlaví a věku nebo pouze upravovat nabídky podle jednotlivých skupin uživatelů tak, jak to znáte z obsahových kampaní.

Demografické údaje naleznete u vyhledávací kampaně pod záložkou Publikum/Audiences.

Nastavení DSFA

Nejvíce tuto funkci ocení inzerenti, jejichž cílová skupina uživatelů jsou spíše jen ženy nebo jen muži, pouze konkrétní věková skupina nebo kombinace obou možností.

– Obchod s květinami nyní může zkusit třeba zvýšit nabídku pro muže a snížit nabídku pro ženy.
– Dámské kadeřnictví může chtít cílit pouze na ženy a cílení na muže úplně vyloučit.
– Eshop s oblečením, které je určeno především pro mladší generaci, může zvýšit nabídku pro uživatele ve věku 18 – 34 let a také snížit nabídku pro kohokoliv nad 45 let.

Možností je nesčetně a je potřeba samozřejmě vycházet z nastavené strategie a z dat v demografických přehledech Google AdWords nebo Google Analytics.

AdWords prodlužuje délku textu svých reklam. Sklik se přizpůsobí a prodlouží je také?

AdWords opouští po léta zažitý formát textových reklam o délce 25-35-35 znaků. Nově bude k dispozici až dva nadpisy, každý o délce 30 znaků a jeden popisný řádek o celkové délce až 80 znaků. Expanded Text Ads jsou už dnes dostupné jako beta verze pro vybrané inzerenty i v ČR. Hezké shrnutí k tématu nabízí zde server Search Engine Land.

Expanded Text Ads

V Česku se samozřejmě okamžitě nabízí otázka: „Co to bude znamenat pro Sklik?“ „Přestane fungovat export a import?“
Změna na nový formát v AdWords bude postupná. Po přechodné období bude možné inzeráty zadávat ve dvou formátech – současném i novém prodlouženém. Lze předpokládat, že ukončení podpory současných inzerátů proběhne v příštím roce. Do té doby se kompatibility obávat nemusíme. A co pak?

Lze předpokládat, že i Sklik se přizpůsobí. Nejen, že trendy a funkce z AdWords Slik standardně přebírá, kopíruje nebo se jimi inspiruje, ale selský rozum napovídá, že sveřepě trvat na podobě 25-35-35 znaků a tím pádem nekompatibilita s AdWords Editorem, by byla pro Sklik těžkou ranou. Navíc, pokud už dnes je v ČR pro vyhledávání Seznam používán jen ve 30% a význam inzerce ve vyhledávání by pro řadu inzerentů díky nekompatibilitě s AdWords (Editorem) ztratila na důležitosti.

Tuto úvahu podporují i někteří lidé z Sklik týmu, kteří svůj soukromý názor uvádí na Twitteru.

Zatím je brzy spekulovat, v Skliku ale jistě proběhne nejedna porada a krizová schůzka.

RLSA nyní dostupné v Google Nákupech pro všechny

RLSA neboli Remarketing Lists for Search Ads jsou dostupné pro vyhledávací kampaně již dlouhou dobu. Google také zhruba od jara letošního roku testoval remarketingové listy pro Google Nákupy a nyní jsou dostupné plošně pro všechny inzerenty.

RLSA v Google Nákupech

V kampani Google Nákupů přibyla záložka Publikum/Audiencies.

 

Netýká se to pouze Google Nákupů, ale také Local Inventory Ads(LIAs), kterých jsme se v ČR zatím nedočkali, ale třeba inzerenti v Německu, Velké Británii a dalších pár vybraných státech mohou testovat RLSA i pro LIAs.

Lze použít remarketingové listy přímo z Google AdWords nebo třeba i z Google Analytics.

Jak RLSA v Nákupech využít?

Upravování nabídek CPC, cílení či obojí najednou na ten segment lidí, kteří již navštívili vaše webové stránky. Konkrétní použití může být potom např.:

– Zvýšení CPC pro publikum, které v minulosti provedlo konverzi
– Zvýšení CPC pro ty, kteří již v minulosti provedli konverzi/navštívili stránky u kampaně pro obecné vyhledávací dotazy

Vyzkoušíte u svých kampaní?

AdWords představuje aplikaci na mobil pro obsluhu kampaní

Ľubomír Štulajter upozornil na informaci o uvedení první Android aplikace pro správu a kontrolu AdWords kampaní. Google svou aplikaci spustil pro uživatele z Kanady a slibuje její následné uvolnění pro ostatní země. O případné aplikaci pro Apple zařízení se nezmiňuje. Aplikaci v Google Play naleznete zde.

Aplikace by měla umožňovat:

  1. Zobrazit statistiky kampaní
  2. Aktualizovat nabídky CPC a rozpočtů
  3. Notifikace a upozornění v reálném čase
  4. Doporučení AdWords na úpravy a možnost jejich zapracování
  5. Spojení na linku podpory AdWords

Nečekejme sofistikované úpravy, ale kdo ví, kam se časem vývoj aplikace, a její možnosti, posunou.

Canada-G+_04

Novinka: Dynamické sitelinks v AdWords

AdWords spouští na globální úrovní další novinku – Dynamické sitelinks. Dynamické odkazy na podstránky jsou automaticky tvořené odkazy, bez kontroly inzerenta. Systém se sám pokusí odhadnout vhodnou podobu i obsah.

Také se bojíte? Zde je několik základních informací:
– funkci může inzerent deaktivovat
– proklik na dynamický sitelink je prozatím zdarma
– systém bude upřednostňovat manuálně zadané sitelinks, dynamický se spustí pouze pokud bude systém předpokládat jeho lepší efektivnost

Jak budou dynamické sitelinks fungovat především v českém prosředí? Nechme se překvapit. Funkce může být spouštěna postupně do všech účtů v horizontu několika příštích týdnů.
Více informací na oficiálním blogu AdWords zde.

Video – Prezentace chystaných inovací v AdWords

AdWords včera prezentoval některé své chystané novinky. Nás nadchly především nové Drafty a Experimenty (možnost provést veškeré optimalizační změny jako draft a ten například spustit jako experiment jen na část trafficu) nebo možnost intuitivně vytvářet excelovské tabulky a grafy přímo v rozhraní AdWords pomocí drag & drop. Podívejte se sami na pulhodinovou prezentaci nebo na shrnutí na AdWords blogu. Na videu ale názorně pochopíte co na nás Google skutečně chystá.

1 2 3 4 5 6 7  Posunout nahoru