facebook

Sledujte kvalitu účtů v Business Manageru pomocí aktualizovaných přehledů

Přehledný soupis zamítnutých reklam či problémů s událostmi v Business Manageru na jednom místě? To je něco, co jako PPC specialista, spravující více účtů najednou, určitě oceníte!

Tento aktualizovaný přehled najdete v sekci „Kvalita účtů“ a měl by vám poskytnout informace o všech problémech, které by mohly ovlivnit výkon vaší inzerce nebo obsahu v rámci Facebook stránek a reklamních účtů.

Během chvíle zjistíte, zda jsou v pořádku reklamy, položky v katalogu, události či nahraný zdroj dat.

Facebook zveřejnil seznam konkrétních umístění v Audience Network

V obsahové síti Facebooku doposud nebylo možné zobrazit konkrétní weby a aplikace, na kterých se reklamy mohou zobrazovat. Zobrazování reklam jsme tak mohli ovlivnit pouze vyloučením vlastních seznamů nerelevantních umístění.

Nově si můžete v rozhraní Businnes Manageru stáhnout aktuální seznam URL adres, aplikací a FB stránek, které jsou součástí Audience Network. Nerelevantní weby a aplikace tak můžete vyloučit ještě před spuštěním reklam.

Přehled si můžete stáhnout v Nastavení firmy, kde v levém menu zvolíte záložku Seznamy blokovaných. Pokud nemáte vytvořený žádný seznam blokovaných umístění, kliknete na Spravovat a vyberete stažení seznamu. Přehled umístění si můžete stáhnout také ve správě seznamů blokovaných umístění a při tvorbě nového seznamu.

Facebook upozorňuje, že seznam prozatím neobsahuje všechna umístění. Funkce je postupně zaváděna do všech účtů.

In-Stream video reklama nově už i na Facebooku

Pokud máte video, které je kratší než 15 sekund, tak jej teď můžete cílit i do cizích videí, podobně jako na YouTube. Bohužel, nelze zatím nastavit cílení pouze jako in-stream, podmínkou je společné cílení do newsfeedu a zároveň jako cíl kampaní nastavit „zobrazení videa“. Další otázkou je, jak bude Facebook řešit práva autorů videí – YouTube vyžaduje souhlas autorů k umístění reklamy a zároveň jim vyplácí provizi. Více zde v nápovědě Facebook.

In-Stream ads are available as separate, but not standalone placements within Ads Manager and Power Editor. In-Stream ads are only available for the Video View objective and must be used in combination with News Feed.

Etarget se nyní soustředí na sociální sítě

Po dvou týdnech dovolené se znovu vracíme k nepravidelné dávce novinek ze světa PPC reklamy. Tentokrát na sebe upozornil Etarget implementací Facebook tlačítka „Líbi se mi“ přímo do inzerátu.

Etarget: „Stačí si novou funkci bezplatně aktivovat a při každém Vašem odkazu zobrazíme i Vaše Facebook Like tlačítko. Zdarma tak budeme Vaši Facebook stránku propagovat na více než 1200 stránkách tisícům internetových návštěvníků.“

Na první pohled zajímavá a originální novinka může mít netušená rizika. Firma Fleveo na svém blogu pohotově upozornila, že „prodej“ Facebook „lajků“ je porušením pravidel Facebooku.

Fleveo: „Facebook rovněž v podmínkách platformy jasně deklaruje, že proti porušovatelům pravidel bude zasahovat: v první řadě znefunkčněním funkcionality, teoreticky by ale takové překročení pravidel mohlo vést i ke smazání facebookové fanstránky nic netušícího klienta Etargetu.“

Je to už druhý pokus o interakci Etargetu se sociálními sítěmi. Poprvé se tak stalo koncem října loňského roku, kdy byla spuštěna možnost vytvářet nové Etarget kampaně prostřednictvím Twitteru. Služba s názvem #ad140 však nenašla velkou podporu uživatelů. Dohledat je možné jen jednotky inzerentů, kteří #ad140 vyzkoušeli.

 Posunout nahoru