Google Analytics

Import reklamních nákladů do GA4 pomocí SFTP

Google Analytics je výkonný nástroj na analýzu webového správania užívateľov, ktorý poskytuje cenné informácie v oblasti webovej analytiky, čo všetci určite vieme.

Ako jeho predchodca (Google Analytics Universal Analytics), aj nová GA4 poskytuje možnosť importovať náklady z rôznych reklamných systémov do jeho rozhrania. V tomto blogovom článku sa pozrieme na možnosť importu nákladov do Google Analytics 4 pomocou metódy SFTP.

Nebudeme sa teda rozprávať o klasickom manuálnom importe nákladov do GA4. Cieľom je predstaviť spôsob, ako automatizovane nahrávať dáta do Google Analytics 4.

Pokračovat ve čtení…

Data z Google Analytics jako nové sloupce v AdWords

Od jara letošního roku probíhá v rámci AdWords velmi omezený beta test, který přináší poměrně převratnou novinku – pokud má inzerent propojený AdWords účet s Google Analytics, může si v administraci zobrazit nové sloupce: Míra opuštění (Bounce Rate), Stránky/Návštěva (Pages/Visit) a Průměrná doba trvání návštěvy (v sekundách).

Na článek serveru Search Engine Land, který informace převzal z webu Periscopix, upozornili čeští kolegové z Dobrého Webu na svém Facebook profilu.

Propojení dat z Analytics přímo do rozhraní AdWords je splněný sen mnoha správců PPC kampaní a PPC analytiků. Umožňuje zobrazit konkrétní data až na úroveň klíčového slova a výrazně tak pomoci rychle identifikovat potenciální problémy (nevyužitý potenciál).

Je předčasné odhadovat kdy (a v jaké přesně podobě) se tento beta test objeví v ostrém provozu. S ohledem na zveřejnění screenshotu z dosud úspěšně utajované novinky, přinášíme alespoň lákadlo v podobě screenshotu z českého rozhraní.

 Posunout nahoru