merchant center

AdWords spustil Dynamický remarketing pro všechny inzerenty v ČR

Už před půl rokem jsme informovali o prvních testech Dynamického remarketingu v ČR. Alza tehdy jako první inzerent zkoušela možnost „pronásledovat“ uživatele, kteří navštívili její web dynamickými bannery, které automaticky nabízely pouze produkty, které si jednotliví uživatelé prohlíželi na Alza.cz.

Od dnešního dne je Dynamický remarketing přístupný všem inzerentům. Více o Dynamickém remarketingu naleznete zde v nápovědě AdWords.

Dynamický remarketing je dostupný pouze eshopům, které mají svůj Google Merchant Center a propojí jej s AdWords. Zároveň je třeba provést pokročilejší úpravy Remarketingového kódu. Veškeré informace jsou dostupné v nápovědě.

Dynamický remarketing

Product Listing Ads pro každého a navíc AdWords nabízí vrácení části proinzerovaných peněz zpět!

Jen pět dnů trvalo testování PLA s vybranými inzerenty AdWords. Od dnešního dne se může do hrátek s Product Listing Ads zapojit každý inzerent. Navíc Google oznámil incentivní program, který nabízí vrácení části proinzerovaných peněz + kredit zdarma navíc.

Všichni obchodníci, kteří vytvoří reklamu s produktovými informacemi s cílením na všechny produkty v Merchant Center do 12. dubna 2013, automaticky obdrží měsíční kredit ve výši 10 % celkových výdajů za reklamy s produktovými informacemi v období od 15. února 2013 do 30. června 2013.

Obchodníci, kteří aktuálně používají Nákupy Google, mohou získat kredit ve výši 1000 Kč na reklamu s produktovými informacemi, pokud vyplní formulář do 12. dubna 2013.

Více informací v dnešním článku na oficiálním blogu AdWords.

Velká novinka: AdWords spustil test Product Listing Ads

Když jsme nedávno psali o dynamickém remarketingu, naznačovali jsme, že Google Merchant Center bude v letošním roce pro AdWords velké téma. A je to tady. AdWords dnes v česku spustil do omezeného beta testu Product Listing Ads (PLA), nebo po česku Reklama s produktovými informacemi. Jsme tak teprve třináctou zemí, kde Google tento produkt spustil.

AdWords nově umožní propojit Google Merchant Center s AdWords účtem a následně propagovat vybrané produkty či skupiny produktů. Ty se zobrazí jako nový řádek na tzv. Top pozici (nad neplacenými výsledky vyhledávání) nebo jako blok v pravém sloupci. Obsahuje pět produktů s náhledovým obrázkem a cenou. Proklik na produkt odkazuje přímo do eshopu inzerenta.

AdWords: „Reklama s produktovými informacemi nevyžaduje žádná klíčová slova nebo další text reklamy. Kdykoli uživatel zadá dotaz, který je relevantní k nějaké položce na účtu v Google Merchant Center, Google automaticky zobrazí nejrelevantnější produkty společně s obrázky, cenou a názvem. Reklama s produktovými informacemi tak obchodníkům umožňuje na Google.cz inzerovat celou jejich nabídku.“

Nastavení PLA je v základní úrovni jednoduché. Propojit GMC s AdWords, založit novou kampaň, nastavit max. CPC, zvolit reklamní popisek (jedna věta, obvykle s informací typu: „Nyní doprava zdarma“ nebo „Ke každému nákupu dárek zdarma.“) zaškrtnout souhlas s propagací všech produktů a hotovo. (Více o nastavení PLA) Základem efektivity však budou pokročilá nastavení, vytváření skupin produktů pomocí štítků v nových sloupcích ve feedu pro GMC, kampaní a sestav propagující vybrané skupiny a především pečlivé analýzy nad daty, které tyto kampaně nabídnou. PLA tak vnímáme jako další velké sousto pro specializaci v rámci AdWords.

PLA jsou nyní testovány vybranou skupinou inzerentů. Pokud se nestane nic nepředpokládaného, mohou být PLA kampaně veřejně zpřistupněny v horizontu týdnů. Pokud jste dosud Google Merchant Center přehlíželi a soustředili se jen na Heureku a Zbozi.cz, možná je čas začít brát GMC vážně. Oficiální informace naleznete v dnešním článku na AdWords blogu.

 Posunout nahoru