mobily

AdWords TrueView videoreklama vstupuje do mobilních zařízení

AdWords TrueView videoreklama zahájila své úspěšné tažení napříč YouTube před více než rokem. Od dubna letošního roku je dostupná všem inzerentům, kteří tak získali přístup k cenově velmi atraktivní videoreklamě placené pouze za shlédnutí.

Nyní nově, v rámci testovacího provozu, vstupuje TrueView reklama i do mobilních zařízení. Vzhledem ke skutečnosti, že uživatelé čím dál častěji sledují YouTube videa na svých tabletech a mobilních telefonech, jde o logický krok ze strany Googlu. Ten zatím potvrzuje, že chování uživatelů je prakticky shodné jako u TrueView na desktopech.

Osobně jsme zvědavi, co přesně mobilní TrueView inzerentům umožní. Při představě potenciální možnosti zacílení na konkrétní typ zařízení (jako je tomu už dnes u klasické AdWords reklamy) se otevírají zajímavé možnosti především prodejcům mobilů či tabletů či firmám nabízející své aplikace (od her až po předplatné online verze Hospodářských novin). A to je možná jen začátek. (zdroj: Google Mobile Ads Blog)

Sklik chystá zcela nové rozhraní i cílení na umístění a témata. Cílení na mobilní telefony však zatím nebude.

Skutečnost, že Sklik připravuje zcela nové rozhraní pro správu PPC kampaní, je veřejným tajemstvím. Ostatně, Jirka Chomát, produktový manažer Skliku, tuto skutečnost zmínil už před sedmi měsíci na konferenci WebTop100. Tentokrát to znovu připomněl Ondřej Lukas, který prezentoval Seznam.cz na dnešní akci WorkshopOPEN.

Ondřej Lukas, Seznam.cz: „Nově bude také možnost inzerovat v obsahové síti také bannery. Zároveň poskytne Sklik uživatelům lepší rozhraní.“

Na novou verzi Skliku čeká s napětím nejeden správce kampaní. Vedle nových funkcí doufejme především v celkové zrychlení načítání dat ze systému. Dočkáme se jí ale skutečně letos?

Ne nezajimavé je také potvrzení nově chystaných možností cílení v obsahové síti.

Ondřej Lukas, Seznam.cz: „Inzeráty [Sklik] bude možno cílit [v obsahové síti] na mobilní telefony, umístění a jednotlivá témata.“

Zajímavé je, že právě cílení na témata mělo být spuštěno už loni v létě, ale na své spuštění stále čeká. 16.8.2011 se totiž na okamžik tématická cílení objevila v ostrém provozu. Tehdy jsme také zveřejnili níže přiložený screenshot. Nechme se překvapit jak bude nová funkce ve finále vypadat. Lze předpokládat, že její podoba se za ten necelý rok mohla značně změnit.

Aktualizace: Ačkoli citujeme Ondřeje Lukase ze stránek akce WorkshopOPEN, byla informace o přípravě cílení na mobilní telefony ze strany Skliku dementována. Jak nám potvrdil Jirka Chomát: „Na cílení na mobilní telefony zatím nepracujeme.“

Google AdMob mění aukční model. Zavádí skóre kvality.

AdMob – reklamní síť, která zobrazuje reklamy na mobilních zařízeních, mění aukční systém určující cenu za proklik u CPC kampaní. Dosud rozhodovala vyšší nabídka. Od 15.2.2012 zavádí tzv. skóre kvality dobře známé z AdWords kampaní. O výsledné ceně za proklik tak nově rozhodne i efektivnost/atraktivnost reklamy.

Vyšší CTR reklam na konkrétním/podobných umístěních může buďto snížit jejich požadovanou cenu za proklik, nebo zvýšit počet zobrazení a tedy oslovených uživatelů. Naopak, pokud reklamy budou pro uživatele nezajímavé a skóre kvality poklesne, systém může vyžadovat vyšší cenu za proklik a omezit zobrazovanost reklamy. Více informací v nápovědě AdMob.

Google koupil AdMob v listopadu 2009 za 750 milionů USD. Svou reklamu zobrazuje na více než 100 000 mobilních stránek a aplikacích. Denně zaznamená 2,7 miliardy zobrazení.

Angry Birds, jedna z mnoha aplikací zobrazující reklamy AdMob na mobilním telefonu. Angry Birds, jedna z mnoha aplikací zobrazující reklamy AdMob na mobilním telefonu.

 Posunout nahoru