pla

Sklik testuje TOP pozice pro Produktové inzeráty

V AdWords fungují TOP pozice pro reklamy Google Nákupy velmi dobře. Tedy pozice nad přirozenými výsledky vyhledávání, i nad textovými reklamami.

Seznam se inspiroval a rozhodl se otestovat stejné pozice i v Skliku.
Produktovými inzeráty, kterých zobrazuje 5, nahradil na TOP pozicích textové reklamy. Zajímavé je, že v pravém sloupci standardně zobrazuje 6 Produktových inzerátu. O jednu se tedy na TOP pozici ochudil.

Ck_M49UVAAA1wIr.jpg-large

Sklik neprozradil jak často TOP pozice do A/B testu posílá. Bylo by ale překvapením, kdyby výsledky nerozhodly o jejich zavedení do ostrého provozu.

Pro zajímavost – takto Produktové inzeráty vypadají při standardní pozici v pravém sloupci a na AdWords.

sklik_old

adwords

Sklik testuje produktové inzeráty v mobilním vyhledávání

Sklik na své Facebook stránce odhalil ukázku z probíhajícího testování zobrazování produktových inzerátů ve vyhledávání na mobilních zařízeních.

Jako první nás samozřejmě napadla otázka, nakolik je tato novinka podstatná z pohledu objemu vyhledávání na mobilním Seznamu. Ohlasy uživatelů na Twitteru ze statistik odhadují podíl mobilního vyhledávání Seznamu na nezanedbatelných 15% a Sklik tyto odhady mlčky potvrdil.

Jsme zvědavi, kdy dojde k ostrému provozu a zda bude možnost nabídnout jinou cenu za proklik pro desktopové a mobilní vyhledávání.

sklik_pla

RLSA nyní dostupné v Google Nákupech pro všechny

RLSA neboli Remarketing Lists for Search Ads jsou dostupné pro vyhledávací kampaně již dlouhou dobu. Google také zhruba od jara letošního roku testoval remarketingové listy pro Google Nákupy a nyní jsou dostupné plošně pro všechny inzerenty.

RLSA v Google Nákupech

V kampani Google Nákupů přibyla záložka Publikum/Audiencies.

 

Netýká se to pouze Google Nákupů, ale také Local Inventory Ads(LIAs), kterých jsme se v ČR zatím nedočkali, ale třeba inzerenti v Německu, Velké Británii a dalších pár vybraných státech mohou testovat RLSA i pro LIAs.

Lze použít remarketingové listy přímo z Google AdWords nebo třeba i z Google Analytics.

Jak RLSA v Nákupech využít?

Upravování nabídek CPC, cílení či obojí najednou na ten segment lidí, kteří již navštívili vaše webové stránky. Konkrétní použití může být potom např.:

– Zvýšení CPC pro publikum, které v minulosti provedlo konverzi
– Zvýšení CPC pro ty, kteří již v minulosti provedli konverzi/navštívili stránky u kampaně pro obecné vyhledávací dotazy

Vyzkoušíte u svých kampaní?

AdWords: Produktové PLA reklamy nově nad TOP inzeráty

AdWords nově umisťuje PLA reklamy (shopping campaigns) i nad TOP inzeráty a neplacenými přirozenými výsledky vyhledávání. PLA reklamy jsou tak první výsledek vyhledávání. Neodvažujeme si ani naznačit, co to udělá s CTR takto umístěných reklam. Až dosud byly PLA v naprosté většině případů v pravém sloupci. TOP pozice pro PLA reklamy bude Google nasazovat postupně. Informoval o tom Jan Zdarsa z pražského Googlu.

Product Listing Ads pro každého a navíc AdWords nabízí vrácení části proinzerovaných peněz zpět!

Jen pět dnů trvalo testování PLA s vybranými inzerenty AdWords. Od dnešního dne se může do hrátek s Product Listing Ads zapojit každý inzerent. Navíc Google oznámil incentivní program, který nabízí vrácení části proinzerovaných peněz + kredit zdarma navíc.

Všichni obchodníci, kteří vytvoří reklamu s produktovými informacemi s cílením na všechny produkty v Merchant Center do 12. dubna 2013, automaticky obdrží měsíční kredit ve výši 10 % celkových výdajů za reklamy s produktovými informacemi v období od 15. února 2013 do 30. června 2013.

Obchodníci, kteří aktuálně používají Nákupy Google, mohou získat kredit ve výši 1000 Kč na reklamu s produktovými informacemi, pokud vyplní formulář do 12. dubna 2013.

Více informací v dnešním článku na oficiálním blogu AdWords.

Velká novinka: AdWords spustil test Product Listing Ads

Když jsme nedávno psali o dynamickém remarketingu, naznačovali jsme, že Google Merchant Center bude v letošním roce pro AdWords velké téma. A je to tady. AdWords dnes v česku spustil do omezeného beta testu Product Listing Ads (PLA), nebo po česku Reklama s produktovými informacemi. Jsme tak teprve třináctou zemí, kde Google tento produkt spustil.

AdWords nově umožní propojit Google Merchant Center s AdWords účtem a následně propagovat vybrané produkty či skupiny produktů. Ty se zobrazí jako nový řádek na tzv. Top pozici (nad neplacenými výsledky vyhledávání) nebo jako blok v pravém sloupci. Obsahuje pět produktů s náhledovým obrázkem a cenou. Proklik na produkt odkazuje přímo do eshopu inzerenta.

AdWords: „Reklama s produktovými informacemi nevyžaduje žádná klíčová slova nebo další text reklamy. Kdykoli uživatel zadá dotaz, který je relevantní k nějaké položce na účtu v Google Merchant Center, Google automaticky zobrazí nejrelevantnější produkty společně s obrázky, cenou a názvem. Reklama s produktovými informacemi tak obchodníkům umožňuje na Google.cz inzerovat celou jejich nabídku.“

Nastavení PLA je v základní úrovni jednoduché. Propojit GMC s AdWords, založit novou kampaň, nastavit max. CPC, zvolit reklamní popisek (jedna věta, obvykle s informací typu: „Nyní doprava zdarma“ nebo „Ke každému nákupu dárek zdarma.“) zaškrtnout souhlas s propagací všech produktů a hotovo. (Více o nastavení PLA) Základem efektivity však budou pokročilá nastavení, vytváření skupin produktů pomocí štítků v nových sloupcích ve feedu pro GMC, kampaní a sestav propagující vybrané skupiny a především pečlivé analýzy nad daty, které tyto kampaně nabídnou. PLA tak vnímáme jako další velké sousto pro specializaci v rámci AdWords.

PLA jsou nyní testovány vybranou skupinou inzerentů. Pokud se nestane nic nepředpokládaného, mohou být PLA kampaně veřejně zpřistupněny v horizontu týdnů. Pokud jste dosud Google Merchant Center přehlíželi a soustředili se jen na Heureku a Zbozi.cz, možná je čas začít brát GMC vážně. Oficiální informace naleznete v dnešním článku na AdWords blogu.

 Posunout nahoru