reklama

Nový AdWords Editor 12.5 a více textu pro všechny

28. srpna Google zveřejnil novou verzi AdWords Editoru, jaké features v něm naleznete?

Rozšířené textové inzeráty s třetím nadpisem a druhým popiskem

Už od 23. srpna jste v rozhraní Google Ads mohli začít vytvářet textové reklamy se 3. nadpisem a 2. popiskem. Google novinku zakomponoval do nové verze AdWords Editoru a usnadnil tak tvorbu reklam. Pozor si dejte na import do Skliku, který zatím není s novou verzí Editoru kompatibilní. Sklik na kompatibilitě pracuje, importovat ale bude možné pouze stávající prvky – tedy 2 nadpisy a popis o 80 znacích. Do budoucna ale Sklik slibuje podporu popisku s délkou 90 znaků.

Druhý popisný řádek pro DSA reklamy

Podobně jako u rozšířených textových inzerátů můžete nyní přidat druhý popisek také u DSA reklam. Oba popisné řádky mohou mít opět až 90 znaků.

Více textu v reklamách pro volání

Navýšení počtu znaků se dočkaly také popisné řádky v reklamách pouze pro volání. Využít můžete 90 znaků namísto původních 80.

Upozornění na chybějící text popisků u odkazů na podstránky

Poslední novinkou je nové vlastní pravidlo, které vás upozorní na chybějící text popisků u sitelinks, které budete chtít upravit nebo přidat do kampaní. Podle Googlu mají odkazy na podstránky s popisným textem vyšší CTR. Nastavení pravidla můžete změnit v levém menu na záložce Vlastní pravidla.

 

Responzivní reklamy ve vyhledávání nabídnou o 90 % více textu

Responzivní reklamy ve vyhledávání Googlu byly představeny už na začátku května tohoto roku. Jednalo se ale o jedno ze žhavých témat také na konferenci Google Marketing Live, která probíhala od 9. do 11. července v americkém San José. Co nám novinka ve vyhledávání nabídne?

Větší flexibilita díky strojovému učení

Cílem responzivních reklam ve vyhledávání je nabídnout uživateli unikátní sdělení na základě vyhledávacího dotazu a dalších signálů (např. zařízení nebo lokaci uživatele). Při tvorbě responzivních reklam budeme moci vytvořit až 15 verzí nadpisů a 4 popisky.

Google pak na základě strojového učení vybere až:

• 3 nadpisy o 30 znacích místo 2 nadpisů
• 2 popisky o 90 znacích místo 1 popisku o 80 znacích

  • Postará se tak o správnou kombinaci na základě toho, co je pro uživatele nejvíce relevantní. Dohromady bude mít reklama až o 90 % více textu než aktuálně využívané ETA inzeráty. Inzerenti tak budou mít větší prostor pro představení nabízených produktů a služeb.

Zdroj: Searchengineland.com

Kontrola nad reklamami


Google zároveň umožní částečnou kontrolu nad zobrazovanými kombinacemi. Pokud bude pro inzerenta například důležité, aby se v reklamě zobrazoval nadpis obsahující jeho brand, bude si moci tento nadpis označit a určit jeho pozici v inzerátu. Každá reklama pak bude na určené pozici zobrazovat stejný nadpis.

Vytvořené kombinace a jejich výkon bude možné sledovat v reportu.

Jaká jsou doporučení Googlu pro tvorbu responzivních reklam?

 

  1. Soustřeďte se na nadpisy a snažte se je tvořit tak, aby se mohly bez problému zobrazovat v různých kombinacích.
  2. Použijte v reklamách klíčová slova. Klíčová slova ale není nutné přidávat do všech nadpisů či popisků, s čímž souvisí třetí doporučení.
  3. Tvořte unikátní texty. Zkuste vytvořit zcela odlišné varianty, třeba i bez použití klíčových slov.


Novinka je aktuálně v betě a v následujících měsících by měla být dostupná v angličtině. Do konce roku 2018 by se pak měla objevit ve všech účtech.

AdWords bude do účtů přidávat automaticky vytvořené návrhy reklam

Před pár dny jste pravděpodobně obdrželi e-mail s informací o automatických návrzích reklam v AdWords. Nová funkce by měla být dostupná od 29. dubna 2018.

  • Co jsou návrhy reklam v AdWords?
  • Novinka vám bude přímo v rozhraní AdWords nabízet nové varianty reklam. Ty budou vytvářeny na základě titulků, popisků a rozšíření u stávajících reklam a zvolených klíčových slov a cílení. Relevantní informace budou získávány také ze vstupních stránek.
  • Návrhy reklam se budou automaticky zobrazovat na stránce Návrhy. Informace o nových návrzích reklam budou inzerenti dostávat e-mailem nebo se budou zobrazovat jako oznámení přímo v AdWords. Od upozornění máte 14 dní na kontrolu návrhů.
  • Návrhy můžete upravovat, pozastavit či smazat stejně jako běžné reklamy. Po 14 dnech bez manuálního zásahu budou návrhy automaticky přidány mezi stávající reklamy a na stránce Reklamy a rozšíření budou označené jako Automaticky použitý návrh reklamy. Podle tohoto označení bude možné reklamy jednoduše filtrovat.
  • Nastavení a správa návrhů
  • Ve výchozím nastavení nově založených účtu bude automatické použití návrhů reklam zapnuté. Jako správce můžete automatické použití reklam vypnout v nastavení účtu. Na úrovní správcovského účtu (MCC) lze klientské účty hromadně označit na stránce Účty v sekci Správa a nastavení upravit.
  • Nové varianty reklam se budou po vypnutí stále zobrazovat na stránce Návrhy, nebude ale docházet k jejich automatickému přidání do účtu.

  • Návrhy reklam jsou dostupné pouze pro reklamní sestavy splňující následující podmínky:
  • • jedná se o reklamní sestavy ve vyhledávání
  • • reklamy budou mít nastavené optimalizované střídání
  • • mají potenciál pro zlepšení výkonu
  • reklamy jsou v jednom z podporovaných jazyků:
    • · angličtina
    • · španělština
    • · portugalština
    • · němčina
    • · francouzština
    • · italština

Editace reklam v AdWords nově bez ztráty dat a s historií úprav

Doba, kdy jsme mohli pohodlně přepínat do starého rozhraní AdWords se nezadržitelně blíží ke svému konci. Google tak v posledních týdnech přitlačil se zaváděním novinek a změn v novém rozhraní. Tentokrát se změny týkají reklam a jejich editace.

Úprava reklamy bez smazání původní verze

Při úpravě reklamy v novém rozhraní AdWords se vám v editačním okně nově zobrazí možnost Uložit novou verzi. Při úpravě reklamy doposud docházelo k jejímu smazání a vytvoření zcela nové reklamy bez historie. Nyní při úpravě dojde k vytvoření nové verze a původní verze spolu s historickou výkonností zůstane uložená v historii verzí.

Historie verzí s přehledem změn

Všechny verze reklamy si můžete prohlédnout v historii verzí. U libovolné reklamy stačí kliknout na tlačítko úprav a vybrat možnost Zobrazit historii úprav. V přehledné tabulace se zobrazí informace o všech změnách reklamy a datum, kdy ke změnám došlo. Historii verzí si můžete stáhnout jako soubor ve formátu CSV.

Pozor na import z AdWords Editoru

Novinka prozatím není kompatibilní s AdWords Editorem a při úpravě reklamy a jejím následném importu do rozhraní se původní verze smaže a vytvoří se zcela nová reklama.

Rozšířené inzeráty (ETA) v Skliku

K dnešnímu dni, k radosti všech inzerentů, byly spuštěny rozšířené inzeráty (ETA) v Skliku.

Tato novinka, která je známa v AdWords již několik měsíců, umožňuje inzerentům rozšířit sdělení, kterým oslovují potenciální zákazníky.

Standardní krátký reklamní text je tak nyní možné rozšířit následovně:

  • 2 x titulek – max 30 znaků
  • Popisek  – max 80 znaků.
  • Viditelná URL – Cilová URL + cesta (15 znaků)
  • Měřicí šablona – nepovinné pole pro zadání URL s externím měřicím systémem.

Aby byl přechod z klasických reklam na ETA inzeráty co nejjednodušší, připravili jsme pro Vás stručný postup pro migraci:

V rozhraní:

  1. Reklamy na úrovni sestavy, kampaně či celého účtu si označte
  2. Nad reklamami si vyberte záložku “Vybrané“ a zvolte “Převést na rozšířené“
  3. Ve vytvořeném seznamu reklam je třeba doplnit chybějící titulek 2 a cesty
  4. Upravte automaticky vyplněný titulek 1 a popis

Rychlejší úpravu Vám umožní možnost jednoduchého kopírování, která se nachází v každém řádku.

Přes AdWords Editor

  1. Kampaně vyexportujte z Skliku a importujte do AdWords Editoru
  2. Standardní reklamní texty označte a po pravé straně zvolte Exportovat jako – exportovat jako rozšířené textové reklamy.
  3. Vyexportovaný soubor naimportujte zpět do AdWords Editoru
  4. Doplňte do reklam Nadpis 2 a Cesta 1 a 2 do viditelné adresy
  5. Hotové reklamy vyexportujte do csv a přes aktualizační import vložte do Skliku

Pokud chcete využívat rozšířené textové reklamy ve vyhledávání naplno, nezapomeňte na úpravu svých kampaní i v nástroji ppcHit, kterých se tato změna taktéž týká.

Změny inzerátů se týkají kampaní nejen ve vyhledávací, ale i obsahové sítí.

S úplnou změnou reklam v obsahové síti však počkejte až do doby, dokud bude pokrytí reklamních ploch 100%, což se očekává koncem března 2017.

Nově lze v Skliku inzerovat veškerý sortiment alkoholu

Sklik dnes uveřejnil zajímavou změnu pravidel. Nyní lze cílit reklamy nejen na víno, pivo a medovinu, ale na všechny druhy alkoholických nápojů.

Alkoholické nápoje lze propagovat s následujícím omezením:

  • nesmí nabádat k nestřídmému užívání
  • nesmí být zaměřena na osoby mladší 18 let
  • nesmí vytvářet pocit, že spotřeba alkoholu zajišťuje společenské či sexuální úspěchy či má léčebné vlastnosti
  • nesmí zdůrazňovat obsah alkoholu

Cílová stránka klienta potom musí obsahovat informaci o zákazu prodeje alkoholických nápojů osobám ml. 18 let (např. formou vstupní brány).

Zajímavostí je i povolení některých slov, která byla doposud vedena jako nevhodná. Jedná se o klíčová slova týkající se „tvrdého alkoholu“ (whisky, rum atd.)
(Zdoj: Blog Sklik.)

Sklik reklama v obsahové síti s obrázkem

Stejně jako ve výsledcích vyhledávání u inzerátů na TOP pozicích, nabídne Sklik ilustrační screenshot cílové stranky u reklamy ve své obsahové síti. Obrázkový náhled se zobrazí na partnerských webech Skliku, které pro tento reklamní formát nasadí na své stránky nové reklamní kódy.

Sklik Partner: Nové šablony jsou v rozměrech: 336×280, 400×280, 468×282, 728×100 a 950×100.

Náhledy cílových stránek jsou automaticky vytvářeny Sklikem. Není možné při zadávání reklamy definovat vlastní obrázek, jako je tomu například u Etargetu. Jak nové reklamní formáty s náhledy vypadají si můžete prohlédnout na stránce Sklik Nápověda.
(zdroj: Sklik blog via PPC aktuálně)

Sklik zpřístupnil bannerovou reklamu všem inzerentům

Něco málo přes pět měsíců testoval Sklik ve své reklamní síti podporu pro bannery. Testování je konec a dnešním dnem mohou bannery ve svých reklamních kampaních nasadit všichni uživatelé Skliku.

Asi nejčastější myšlenkou bude otázka kde všude se bannery zobrazí. Je třeba si uvědomit, že grafická reklama se zobrazuje (stejně jako u AdWords) pouze na partnerských webech, které její zobrazování umožnily. Nikoli ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz, stejně tak ji ale nenajdete například na webových stránkách, pro které je stále přímý prodej bannerové reklamy výrazným zdrojem příjmů. S bannery se tak inzerenti nedostanou na weby provozované Seznam.cz jako Novinky.cz, Sport.cz nebo Super.cz. Bohužel. Právě tyto weby dosud zajišťovaly pro textovou Sklik reklamu největší reklamní prostor. Sklik proto alespoň namátkově představil několik webů, kde se bannerová reklama zobrazí: AutoRoad.cz, HyperInzerce.cz, HyperPrace.cz, Fotbal.cz, KinoBox.cz, NHLportal.cz, Topzine.cz, EraSport.cz, EuroZpravy.cz a další.

Už před několika měsíci řada správců kampaní kroutila hlavou nad vysokým počtem podporovaných rozměrů bannerů. Je zřejmé, že málokterý inzerent připraví celou škálu formátů od každého banneru. Sklik proto na svém blogu zveřejnil seznam nejúspěšnějších formátů ve své síti:

Z dosavadních čísel vyplynulo, že nejvíce prokliků přinesly bannery ve velikostech 250×250 (čtverec), 468×60 (klasický fullbanner) a 728×90 (leaderboard). Dále jsou velmi úspěšné formáty 160×600 (široký skyscraper) a 468×250 (obdélník).

Zpoplatnění bannerové reklamy nabízí Sklik ve dvou standardních variantách. CPC – Platba za proklik a CPT – Platba za tisíc zobrazení.

Vyzkoušíte bannerovou reklamu v Skliku? Chyběla vám? Budeme rádi za Vaše názory, postřehy a zkušenosti.

1 2  Posunout nahoru