showcase shopping ads

Novinky z Google Marketing Live 2019

Po roce se opět konala jedna z největších marketingových událostí roku – konference Google Marketing Live. Pojďme se podívat na hlavní novinky, které nás tento rok v Google Ads čekají.

Chytřejší automatické strategie

Automatická strategie maximalizace hodnoty konverzí byla doposud dostupná pouze ve Smart Shopping Campaigns. Nově ji bude možné využít také u vyhledávacích kampaní.

Další velkou novinkou je výběr konverze pro optimalizaci na úrovni kampaně. Doposud automatické strategie zohledňovaly všechny konverze, které byly zahrnuty do sloupce konverzí. Nyní bude možné u jednotlivých kampaní nastavit různou konverzní akci, na kterou se budou kampaně optimalizovat.

K lepšímu vyhodnocování kampaní pomůžou pravidla pro hodnotu konverzí. Pokud například konverzi provede uživatel, který patří do seznamu vašich zákazníků, zaznamená tato konverze automaticky vyšší hodnotu.

Velkou novinkou je pak nastavení sezónnosti. Tato funkce připraví automatické strategie nabídek na velké skoky ve výkonu. Tuto funkci můžete využít například před očekávanými slevovými akcemi.

Discovery Ads a nový typ kampaně

Reklamy z Discovery Campaigns se budou zobrazovat na nativních reklamních plochách. Konkrétně půjde o domovskou stránku YouTube, karty sociálních sítí a promo nabídek v Gmailu. Reklamy se také vůbec poprvé zobrazí v Google Discover feedu.

Discovery Ad
Zobrazování Discovery Ads. Zdroj: www.blog.google

Gallery Ads ve vyhledávání

Nový interaktivní formát kombinuje text a několik obrázků, které si uživatel bude moci prohlédnout, aniž by přešel na web inzerenta. V reklamě bude možné nastavit 3 nadpisy a 4 až 8 obrázků, každý s popiskem o 70 znacích. Inzerenti budou platit za proklik na web nebo za prohlédnutí více jak 3 obrázků. Formát bude zpočátku dostupný pouze na mobilech.

Gallery Ads ve vyhledávání. Zdroj: www.blog.google

Novinky v nákupech

Novou podobu získá srovnávač Google Shopping. Stránka bude doplněna o personalizované nabídky na základě předchozích nákupů a vyhledávání uživatele. Produkt bude možné zakoupit bez přechodu na web skrze jednoduchý nákupní proces, nebo vyzvednout přímo na pobočce inzerenta.

Showcase shopping ads, které stále nejsou dostupné pro ČR, se kromě výsledků vyhledávání začnou zobrazovat také v Google obrázcích, v Discover feedu a na domovské stránce YouTube.

V nastavení kampaně v nákupech bude možné přidat obchodního partnera a dodatečný rozpočet pro propagaci produktů.

Přímé odkazy do mobilních aplikací

V reklamách ve vyhledávání, v obsahové síti a v nákupech bude možné nastavit přímé odkazy do mobilních aplikací. Pokud uživatel bude mít staženou aplikaci inzerenta, nedostane se po prokliku na jeho web, ale bude přesměrován na konkrétní stránku v aplikaci.

A mnoho dalšího..

Google dále představil bumper machine. Jedná se o nástroj, který bude dostupný přímo v Google Ads, a díky kterému budete moci během několika minut vytvořit 6 sekundový bumper z vybraného videa na YouTube.

Změn se dočkají také publika. Nově už v Google Ads nenajdete custom affinity a custom intent audiences. Dojde totiž k jejich sloučení pod názvem custom audiences. Navíc bude možné rozšířit velikost publika pomocí automatického cílení podobně jako je to možné v nastavení reklamních sestav.

Kompletní záznam z představení hlavních novinek si můžete pustit zde.

 Posunout nahoru