Vyhledávání

Sklik brzy spustí rozšíření reklam o popisek

Včera jsme nenápadně na Twitteru upozornili, že v Sklik reklamách ve výsledcích vyhledávání můžeme vidět aktivní rozšíření o popisek u řady klientů. Rozšíření o popisek není dosud veřejná funkce. S vybranými inzerenty tak probíhá testování, které bude podle dnešní odpovědi Skliku brzy uzavřeno a rozšíření o popisek bude zpřístupněn všem inzerentům.

Rozšíření o Popisky bude k dispozici v řádu týdnů všem inzerentům,“ uvádí Sklik na Twitteru. Zároveň aktualizoval informace ve své Sklik nápovědě.

Bude podporován import stejného rozšíření z Google Ads (tzv. callout extensions)? To se musíme ještě nechat překvapit, ale věříme, že se Skliku podaří funkci dotáhnout k co nejpohodlnějšímu používání.

AdWords prodlužuje délku textu svých reklam. Sklik se přizpůsobí a prodlouží je také?

AdWords opouští po léta zažitý formát textových reklam o délce 25-35-35 znaků. Nově bude k dispozici až dva nadpisy, každý o délce 30 znaků a jeden popisný řádek o celkové délce až 80 znaků. Expanded Text Ads jsou už dnes dostupné jako beta verze pro vybrané inzerenty i v ČR. Hezké shrnutí k tématu nabízí zde server Search Engine Land.

Expanded Text Ads

V Česku se samozřejmě okamžitě nabízí otázka: „Co to bude znamenat pro Sklik?“ „Přestane fungovat export a import?“
Změna na nový formát v AdWords bude postupná. Po přechodné období bude možné inzeráty zadávat ve dvou formátech – současném i novém prodlouženém. Lze předpokládat, že ukončení podpory současných inzerátů proběhne v příštím roce. Do té doby se kompatibility obávat nemusíme. A co pak?

Lze předpokládat, že i Sklik se přizpůsobí. Nejen, že trendy a funkce z AdWords Slik standardně přebírá, kopíruje nebo se jimi inspiruje, ale selský rozum napovídá, že sveřepě trvat na podobě 25-35-35 znaků a tím pádem nekompatibilita s AdWords Editorem, by byla pro Sklik těžkou ranou. Navíc, pokud už dnes je v ČR pro vyhledávání Seznam používán jen ve 30% a význam inzerce ve vyhledávání by pro řadu inzerentů díky nekompatibilitě s AdWords (Editorem) ztratila na důležitosti.

Tuto úvahu podporují i někteří lidé z Sklik týmu, kteří svůj soukromý názor uvádí na Twitteru.

Zatím je brzy spekulovat, v Skliku ale jistě proběhne nejedna porada a krizová schůzka.

Sklik mění systém řazení inzerátů

Od včera, 21.1.2013, Sklik postupně nasazuje změnu systému řazení inzerátů ve výsledcích vyhledávání. Dle informací na svém blogu slibuje větší relevanci, přičemž vývoj této změny trval několik měsíců. Až se budete při reportech sami sebe ptát, proč máte v lednu jiné pozice než v prosinci, vzpomeňte si.

Sklik: „Nově přidaná klíčová slova budou pružněji reagovat na svůj výkon, tedy např. rychleji získají vyšší pozici ve výsledcích, pokud si ji dle výkonu zaslouží. Navíc klíčová slova přesunutá v rámci kampaně nebo účtu výrazně rychleji naváží na výkon ve svém původním umístění.“

Nově v Skliku: Cílení na konkrétní web ve vyhledávací síti

Doposud, když jste chtěli cílit do vyhledávací sítě Skliku, bylo možné volit vedle hlavního vyhledávání na Seznam.cz z několika dalších vyhledávacích sítích. Mohli jste vypnout/zapnout zobrazování Vašich inzerátů třeba na stránce encyklopedie.seznam.cz, nebo ve vyhledávání obrázků. Hlavní vyhledávání na Seznam.cz však deaktivovat nešlo. Včera není dnes a Sklik nově nabízí volnost při výběru cílení do jakékoli vyhledávací sítě. Tedy bez nutnosti být zároveň i v hlavním vyhledávání Seznam.cz.

Sklik: „Tato drobnost umožňuje připravit kampaň, která se bude zobrazovat pouze na některém z dalších webů ve vyhledávací síti. Například na Zboží.cz, Firmy.cz a podobně.“

V praxi to znamená zcela nové možnosti při stavbě Sklik kampaní. Speciálně vytvořená kampaň zacílená pouze do produktového vyhledávání Zboží.cz může nabídnout prostor pro zcela jinou volbu textu inzerátu i jinou nabídku ceny za proklik. Nemluvě o možnostech jak oddělenými kampaněmi pracovat v inzerátech s uživateli vyhledávající jen pomocí mobilního telefonu.

Sklik: „Pro řazení inzerátů na webech ve vyhledávací síti je nově používáno CTR, které pochází ze statistik na tom kterém webu. Bude tedy zcela přirozeným jevem, že inzerát, zobrazující se na více webech vyhledávací sítě, bude vykazovat na každém z nich jinou pozici na totéž klíčové slovo.“

AdWords Beta: Přihlášení do newsletteru jako součást inzerátu

Minimálně od prosince loňského roku testuje Google AdWords ve vybraných regionech (mimo ČR) nové rozšíření reklam ve vyhledávání. Přímo pod inzerátem najdou uživatelé formulářové pole pro přihlášení k odběru newsletteru inzerenta. Na testování této beta verze se podílí pouze omezený počet inzerentů. Zda se rozšíření dočká obecného nasazení můžeme jen spekulovat. (zdroj: webpronews.com)

 Posunout nahoru