Beta

AdWords prodlužuje délku textu svých reklam. Sklik se přizpůsobí a prodlouží je také?

AdWords opouští po léta zažitý formát textových reklam o délce 25-35-35 znaků. Nově bude k dispozici až dva nadpisy, každý o délce 30 znaků a jeden popisný řádek o celkové délce až 80 znaků. Expanded Text Ads jsou už dnes dostupné jako beta verze pro vybrané inzerenty i v ČR. Hezké shrnutí k tématu nabízí zde server Search Engine Land.

Expanded Text Ads

V Česku se samozřejmě okamžitě nabízí otázka: „Co to bude znamenat pro Sklik?“ „Přestane fungovat export a import?“
Změna na nový formát v AdWords bude postupná. Po přechodné období bude možné inzeráty zadávat ve dvou formátech – současném i novém prodlouženém. Lze předpokládat, že ukončení podpory současných inzerátů proběhne v příštím roce. Do té doby se kompatibility obávat nemusíme. A co pak?

Lze předpokládat, že i Sklik se přizpůsobí. Nejen, že trendy a funkce z AdWords Slik standardně přebírá, kopíruje nebo se jimi inspiruje, ale selský rozum napovídá, že sveřepě trvat na podobě 25-35-35 znaků a tím pádem nekompatibilita s AdWords Editorem, by byla pro Sklik těžkou ranou. Navíc, pokud už dnes je v ČR pro vyhledávání Seznam používán jen ve 30% a význam inzerce ve vyhledávání by pro řadu inzerentů díky nekompatibilitě s AdWords (Editorem) ztratila na důležitosti.

Tuto úvahu podporují i někteří lidé z Sklik týmu, kteří svůj soukromý názor uvádí na Twitteru.

Zatím je brzy spekulovat, v Skliku ale jistě proběhne nejedna porada a krizová schůzka.

Automatická pravidla v Skliku

Sklik spustil v beta verzi automatická pravidla. Zatím umí „jen“ zvyšovat a snižovat CPC při splnění podmínek.

Sklik si automatická pravidla koupil společně se systémem PPC HIT. O to víc jsme doufali, že po 9 měsících posune možnosti, které automatická pravidla nabízí. I tak jdeme testovat.

automaticka-pravidla2

Update: Sklik dle svého prohlášení neplánuje naučit automatická pravidla aktivovat/pozastavit prvky v kampaních (sestavy, inzeráty, kampaně) na základě předem definovaných pravidel. Přitom jde o nejčastěji používané automatické pravidlo umožňující spravovat například akční nabídky a promo akce.

Představme si víkendový výprodej, který propagujete speciálně připravenými inzeráty „Víkendový výprodej 70%. Sleva jen do 5.10.2015“. Tyto reklamy nasadíte do současných sestav a kampaní. Konec promo akce vychází na sobotu, kdy je třeba všechny akční reklamy/bannery napříč účtem pozastavit a opět spustit původní univerzální reklamy. Dnes to znamená o víkendu zasednout ke strojům a manuálně reklamy pozastavovat a aktivovat. Odkaz Skliku na možnost plánovat konec kampaní k určitému datu je ukázkou velkého nepochopení automatických pravidel, jejich možností a jejich denodenního praktického používání. Škoda.

sklik

Sklik spustil Beta verzi svého nového rozhraní s grafy

SklikPo prvních náznacích, prvních screenshotech a náhledech, konečně Sklik spustil nové grafické rozhraní své administrace. Zatím jen v Beta verzi.

Přináší kosmetické změny a především grafy. Přehled hlavních změn prezentuje Sklik na svém blogu. Vy můžete sami testovat na adrese beta.sklik.cz.

Jaké jsou vaše první dojmy? Pro nás byly radostí grafy, které neskutečně v Skliku chyběly. Bohužel v současné podobě jsou až „monstrózní“ a zabírají i na velkém monitoru 2/3 obrazu. Pro data, to hlavní, už musíte scrollovat. Stejně tak pokud jste správci více Sklik účtů, bude pro vás velmi obtížné vybrat ze spravovaných účtů ten hledaný, protože nejsou v roletce s rychlým přístupem řazeny abecedně. Chybí také náhled nejúspěšnějšího inzerátu v sestavě – ten velmi usnadňoval orientaci s jakým reklamním sdělením jsou klíčová slova spojena.

A vaše dojmy?

Data z Google Analytics jako nové sloupce v AdWords

Od jara letošního roku probíhá v rámci AdWords velmi omezený beta test, který přináší poměrně převratnou novinku – pokud má inzerent propojený AdWords účet s Google Analytics, může si v administraci zobrazit nové sloupce: Míra opuštění (Bounce Rate), Stránky/Návštěva (Pages/Visit) a Průměrná doba trvání návštěvy (v sekundách).

Na článek serveru Search Engine Land, který informace převzal z webu Periscopix, upozornili čeští kolegové z Dobrého Webu na svém Facebook profilu.

Propojení dat z Analytics přímo do rozhraní AdWords je splněný sen mnoha správců PPC kampaní a PPC analytiků. Umožňuje zobrazit konkrétní data až na úroveň klíčového slova a výrazně tak pomoci rychle identifikovat potenciální problémy (nevyužitý potenciál).

Je předčasné odhadovat kdy (a v jaké přesně podobě) se tento beta test objeví v ostrém provozu. S ohledem na zveřejnění screenshotu z dosud úspěšně utajované novinky, přinášíme alespoň lákadlo v podobě screenshotu z českého rozhraní.

 Posunout nahoru