reklamy

Rozšířené inzeráty (ETA) v Skliku

K dnešnímu dni, k radosti všech inzerentů, byly spuštěny rozšířené inzeráty (ETA) v Skliku.

Tato novinka, která je známa v AdWords již několik měsíců, umožňuje inzerentům rozšířit sdělení, kterým oslovují potenciální zákazníky.

Standardní krátký reklamní text je tak nyní možné rozšířit následovně:

  • 2 x titulek – max 30 znaků
  • Popisek  – max 80 znaků.
  • Viditelná URL – Cilová URL + cesta (15 znaků)
  • Měřicí šablona – nepovinné pole pro zadání URL s externím měřicím systémem.

Aby byl přechod z klasických reklam na ETA inzeráty co nejjednodušší, připravili jsme pro Vás stručný postup pro migraci:

V rozhraní:

  1. Reklamy na úrovni sestavy, kampaně či celého účtu si označte
  2. Nad reklamami si vyberte záložku “Vybrané“ a zvolte “Převést na rozšířené“
  3. Ve vytvořeném seznamu reklam je třeba doplnit chybějící titulek 2 a cesty
  4. Upravte automaticky vyplněný titulek 1 a popis

Rychlejší úpravu Vám umožní možnost jednoduchého kopírování, která se nachází v každém řádku.

Přes AdWords Editor

  1. Kampaně vyexportujte z Skliku a importujte do AdWords Editoru
  2. Standardní reklamní texty označte a po pravé straně zvolte Exportovat jako – exportovat jako rozšířené textové reklamy.
  3. Vyexportovaný soubor naimportujte zpět do AdWords Editoru
  4. Doplňte do reklam Nadpis 2 a Cesta 1 a 2 do viditelné adresy
  5. Hotové reklamy vyexportujte do csv a přes aktualizační import vložte do Skliku

Pokud chcete využívat rozšířené textové reklamy ve vyhledávání naplno, nezapomeňte na úpravu svých kampaní i v nástroji ppcHit, kterých se tato změna taktéž týká.

Změny inzerátů se týkají kampaní nejen ve vyhledávací, ale i obsahové sítí.

S úplnou změnou reklam v obsahové síti však počkejte až do doby, dokud bude pokrytí reklamních ploch 100%, což se očekává koncem března 2017.

AdWords vrací „rovnoměrné střídání inzerátů“ pod názvem „střídat neurčitě“.

Když AdWords v květnu omezil volbu „rovnoměrného střídání inzerátů“ v sestavě na pouhých 30 dnů po kterých začal preferovat inzeráty s větší mírou prokliku, vyvolalo to bouřlivé reakce. O měsíc později AdWords částečně ustoupil a prodloužil rovnoměrné strídání inzerátů na 90 dnů. Navíc nabídl možnost pomocí online žádosti požádat o vypnutí tohoto omezení pro celé účty.

Stačily další čtyři měsíce, aby AdWords zcela rezignoval. Dnes v noci tak na svém blogu oznámil, že se vrací k původní neomezené volbě rovnoměrného střídání reklam v sestavě. V nastavení na úrovni kampaně „Zobrazování reklam: střídání reklam, omezení frekvence“ přibyla nová volba s trochu matoucím názvem „střídat neurčitě“. Nevíme určitě, co tím chtěl básník říci, ale funkce plní to, co od ní očekáváme. Ikdyž dovětek od AdWords zní komicky: „Tuto možnost většině inzerentů nedoporučujeme.“

Správci kampaní se tak mohou dobrovolně rozhodnout, zda chtějí mít volbu efektivnějších reklam zcela ve svých rukách. Nejvyšší CTR totiž ne vždy znamená efektivnější inzerát.

Rovnoměrné střídání inzerátů v AdWords prodlouženo na 90 dnů. Navíc omezení můžete i vypnout.

Před 14 dny změnil AdWords systém střídání inzerátů v sestavě, kdy volba „Střídat reklamy rovnoměrně“ byla po 30 dnech od nastavení automaticky změněna na preferenci reklamy s větším CTR. Tato změna vyvolala mezi správci AdWords kampaní po celém světě oprávněné negativní reakce.

Zdá se, že vývojáři AdWords začínají dělat první ústupky. Předně, rovnoměrné střídání inzerátů je prodlouženo na 90 dnů, namísto původních 30. A to s platností od 11.6.2012. Navíc můžete požádat o návrat k původním nastavením. Tedy do stavu, kdy se rovnoměrné střídání nikdy nezmění na jinou volbu ani po 90 dnech. Stačí vyplnit tento formulář na stránkách Google. Haleluja!

Sbohem pravidelnému střídání reklam v AdWords!

Od příštího týdne mění AdWords funkci „střídání reklam“. Konkrétně pak volbu „Střídat: Zobrazovat reklamy rovnoměrněji“. Uvedená volba zůstává, ale aktivní bude pouze 30 dnů. Poté ji systém automaticky změní na „Optimalizace zaměřená na kliknutí“.

Jde o poměrně zásadní změnu, která omezí možnosti manuálního testování a vyhodnocování reklam v sestavách. Rovnoměrné střídání reklam vždy dalo dostatek prostoru všem kreativám. Nestalo se, že by systém svévolně začal protěžovat více proklikávané reklamy bez ohledu na jejich konverznost a další, správcem kampaní sledované, hodnoty.

Období třiceti dnů se počítá od poslední změny reklam v sestavě. (zdroj: oficiální blog AdWords)

 Posunout nahoru