Shrnutí z Google Marketing Festivalu

Viděli jste livestream z Google Marketing Festivalu? Kdo nestihl, nezoufejte. Přinášíme vám krátké shrnutí. Kompletní záznam si můžete přehrát zde.

  1. Performance Max kampaň

První informace o Performance Max kampaních Google zveřejnil už v říjnu 2020. Jedná se o plně automatizovaný typ kampní, který se na rozdíl od Smart kampaní zobrazuje v celém Google inventory: search, display, youtube, gmail, discovery. Reklamy ve vyhledávací síti nejsou založeny na klíčových slovech, fungují jako DSA.

  1. Statistiky v Google Ads (Insights)

Na této stránce naleznete informace o trendech na trhu a podrobnější informace o výkonu vašich kampaní. Nově zde najdete prognózy poptávky, témata zájmů spotřebitelů a statistiky publika. Pomocí těchto statistik lze zjistit, o jaké produkty nebo služby je nyní největší zájem nebo můžete najít nové příležitosti a oblasti pro váš business.

  1. Rozšíření o obrázek

Inzerentům po celém světě je umožněno nahrát k textové reklamě rozšíření o obrázek a upoutat tak hned na první pohled pozornost. Specifikace a doporučení najdete zde.

  1. Personalizátory v RSA reklamách

Nyní lze mít personalizátory i v RSA reklamě a vytvořit tak relevantnější či atraktivnější obsah pro uživatele. Do reklam můžete dynamicky vložit cenu, časový údaj o ukončení výprodeje apod.

  1. Vlastní seznamy zákazníků

Vytvořte si seznam vašich online i offline zákazníků, kteří u vás nakoupili nebo se zaregistrovali. Můžete je opakovaně oslovit, nejen ve vyhledávání, ale i v nákupech, gmailu, youtube i display kampaních. Tento seznam můžete využít i k vytvoření podobných publik. Jakým způsobem seznam zákazníků vytvořit se dočtete zde.

  1. Target ROAS strategie je nyní dostupná i pro Video Action kampaně a brzy bude i v Discovery Ads.

  1. V Google Ads atribuci (včetně data-driven atribuce) bude možné nově vidět v konverzních trasách touchpoints (interakce) i z videa a displaye.

  1. Rozšíření konverzí

Google chce zpřesnit měření a přichází s rozšířením konverzí. Rozšíření spočívá v tom, že se ke konverzím z vašeho webu budou posílat hašovaná data první strany (zákaznické údaje, jako jsou např. e-maily). Před posláním do Googlu projdou data přes bezpečný jednosměrný hašovací algoritmus. Systém se pokusí připsat konverze z kampaně konkrétním událostem (např. kliknutí, nebo zobrazení).

  1. V aplikaci Google Ads je nyní nově personalizovaný feed novinek a informací o kampaních (např. statistiky přizpůsobené vaší firmě či vzdělávací obsah).

  1. Novinek se dočkají také reklamy pro hotely. Během následujících měsíců dojde k aktualizaci rozšíření pro hotely ve vyhledávání. Kromě toho Google představil i zápisy rekreačních pronájmů (Vacation Rentals). Jsou to alternativní způsoby rezervace ubytování mimo typické hotely.

  1. Do Google Ads budou rolovat další funkce, u kterých je cílem návštěva kamenné prodejny. Například u video action kampaní bude nově možnost na tyto návštěvy optimalizovat. V případě, že používáte local inventory ads, nově se zobrazuje informace o tom, zda si produkt můžete vyzvednout na pobočce.

  1. S reklamou na youtube můžete propojit svůj zdroj v GMC a ukázat tak ve video action kampaních své produkty.

  1. Google představil OCI asistent, který vám pomůže při nastavení importu offline konverzí.
  2. Google nově umožní plánovat TV a youtube kampaně pomocí plánovače zásahu a do konce roku by měl být dostupný pro více zemí. Všem inzerentům budou také během pár měsíců dostupné video reach kampaně.
  3. Produktové reklamy z feedu se u kampaní na mobilní aplikace budou nově zobrazovat také na youtube, kde můžete ukázat produkty či obsah z aplikace pro lidi, kteří o ni projevili zájem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Zadejte vaše jméno, email a komentář.