Rozšíření

Jak funguje nové rozšíření o formulář v Google Ads?

V listopadu se v Google Ads objevila beta verze nového rozšíření. Jedná se o rozšíření o formulář, díky kterému můžete získávat kontakty na potenciální zákazníky přímo z reklam ve vyhledávání, aniž by uživatel musel přecházet na web inzerenta.

Nastavení rozšíření se skládá ze 3 částí

  • Podoba rozšíření ve vyhledávání. Na výběr je zatím 8 CTA výzev. CTA tlačítko se automaticky přizpůsobí jazykovému nastavení zařízení uživatele. Nastavit lze také krátký text o 30 znacích.
  • Formulář, ve kterém máte k dispozici další textová pole včetně názvu firmy. Zároveň zde volíte, které informace může uživatel vyplnit. Na výběr je zatím jméno, e-mail, telefonní číslo a PSČ. Na pozadí formuláře nahráváte obrázek o rozměrech 1200×628 pixelů. Zároveň je důležité do formuláře vložit URL, která odkazuje na zásady ochrany osobních údajů.
  • Nakonec vyplníte text v děkovací zprávě, která se zobrazí po odeslání formuláře. Uživatele zde můžete odkázat na další stránku na vašem webu.

Ukázka rozšíření o formulář
Zdroj: Nápověda Google Ads

Na co při tvorbě myslet?

  • Po uložení rozšíření už nelze měnit údaje, které po uživateli požadujete. Musíte vytvořit nový formulář.
  • Rozšíření zatím lze vytvořit pouze pro konkrétní kampaně. Nelze ho asociovat se všemi kampaněmi na úrovni účtu.
  • Rozšíření nenajdete v Google Ads Editoru.
  • Po odeslání první formuláře se vytvoří nová konverzní akce hostovaná Googlem, která je automaticky zahrnuta do sloupce konverzí. Všechny kampaně, které využívají smart bidding tedy spadnou do fáze učení.
  • Novou konverzi nelze editovat.
  • Rozšíření se zatím zobrazuje pouze na mobilech a tabletech.
  • Na formulář se vztahují zásady Google Ads. Nelze ho tedy využít například ve vztahu s léčivy, alkoholem nebo politickým obsahem.

Stahování dat

Data lze stahovat jako CSV soubor přímo z rozhraní Google Ads, kde jsou k dispozici po dobu 30 dní od vyplnění. Stačí jít na přehled rozšíření a u příslušného rozšíření o formulář kliknout na tlačítko stáhnout potenciální zákazníky. Kontakty lze stahovat také automaticky přímo do klienta CRM prostřednictvím webhook aplikace.

Hodnocení prodejce – nové automatické rozšíření v AdWords pro ČR

V posledních dnech se u inzerátů ve výsledcích vyhledávání na Google objevuje nové automatické rozšíření – Hodnocení prodejce. Jde o automatické hvězdičkové hodnocení, které je pro ČR agregované z Heureka.cz. Pro jeho zobrazení je potřeba mít alespoň 150 jedinečných recenzí za posledních 12 měsíců a celkové hodnocení by mělo být vyšší než 3,5 hvězdičky.

Pokud si chcete ověřit, že se u vašich inzerátů hodnocení zobrazuje, stačí si na kartě Rozšíření reklam vybrat položku Zobrazení: Automatická rozšíření, kde by měly být statistiky.
Pro zablokování automatických rozšíření stačí rozbalit na stejné stránce pokročilé možnosti.

 

Sklik přidává podporu pro volání z mobilu – Click2Call

Rozšíření inzerátů o možost volání z mobilního vyhledávání dnes spustil Sklik pod názvem Click2Call. Funkce kopíruje stejnou funkcionalitu v AdWords. Při vyhledávání na mobilní verzi Seznamu se vedle reklamy zobrazí nově tlačítko pro spuštění vytáčení telefonního čísla inzerenta. Kliknutí na volání je zpoplatněno stejně, jako standardní kliknutí na reklamu.

Telefonní číslo je třeba zadávat v nastavení kampaně. Možnost přidání na úrovni sestavy chybí. Statistiky kliknutí na Click2Call můžete vygenerovat v záložce Statistiky.

Sklik spouští sitelinks – Rozšíření o odkazy na podstránky

Sklik o tom mluvil už několikrát, ale nikdo nečekal, že se tak skutečně brzy stane. Sklik spouští rozšíření inzerátů o odkazy na podstránky (sitelinks) a to pod názvem Sklik Odkazy. Sitelinks se začnou zobrazovat v rámci testování od úterý 8.7.2014.

Podoba je prakticky stejná jako v AdWords. Ba co víc, Sklik podporuje export a import sitelinks z AdWords Editoru.

Detailní informace si můžete přečíst už dnes v nápovědě Skliku.
Update: 4 minuty po zveřejnění našeho článku vydal Sklik obratem i oficiální informaci na svém blogu.

sitelinks

Sklik nově umožňuje cílení na umístění

Dnes se v Skliku objevila nová karta, která má přinést další možnosti, při správě obsahových kampaní. V obsahové síti si nyní můžete vybrat web, subdoménu, část webu, nebo i konkrétní stránku. Kartu s novými funkcemi nalezneme v detailu každé sestavy.

Nabízejí se tři možnosti cílení

  1. Automatická umístění – standardní cílení, kdy systém zobrazuje reklamu v obsahové síti na základě klíčových slov. Systém tedy sám vybírá cílové weby, kde se reklama zobrazí
  2. Pouze vlastní zacílení – uživatel má možnost zadat url webů, na kterých chce reklamu zobrazovat. Lze přidat i preferovaná klíčová slova a subdomény.
  3. Kombinace automatického umístění a vlastního zacílení – varianta vhodná především pro maximální výkon s možností úpravy ceny za proklik vlastního zacílení

U cílení na domény je dobré si dát pozor na styl zápisu cílení.

Zápis ve tvaru novinky.cz – cílení na celou doménu včetně všech subdomén.

Zápis ve tvaru www.novinky.cz – cílení na konkrétní subdoménu, která nezahrnuje ostatní subdomény na konkrétní doméně. Při zápisu    www.novinky.cz se tedy nebude zobrazovat inzerce na subdoméně tema.novinky.cz.

Zdroj: Sklik blog

Propagujte adresu nejbližší provozovny v Skliku

Možnost rozšíření Sklik reklamy ve vyhledávání o adresu inzerenta (propojením se zápisem na Firmy.cz) už byl představen téměř před dvěma lety. Dlouho však byl prakticky nepoužitelný v případě, že má inzerent více jak jednu provozovnu. Pod inzerátem se totiž vždy zobrazovala jen jedna, napevno definovaná adresa.

Nenápadně, a ve vší tichosti, Sklik letos na jaře rozšíření o adresu inovoval a nově přibyla možnost „Propojovat s pobočkou nejbližší uživateli“. Konečně tak uživatelům z Brna zobrazí reklama vaši brněnskou provozovnu, hledajícím z Kladna zase pražskou pobočku.

Radost však každého správce kampaní přešla, když zjistil, že „propojení s pobočkou nejbližší uživateli“ je třeba nastavit zvlášť u každého inzerátu individuálně. Nikoli na úrovni celé kampaně (jako je tomu už léta v AdWords). Navíc Skliku tato funkce příliš nefungovala. Namísto využití geolokace uživatele zobrazovala náhodně vybranou provozovnu ze seznamu. Od středy tohoto týdne (18.7.2012) Sklik nasadil opravu a konečně by měl být náhodné rotaci konec. Navíc už pracuje na možnosti definovat výběr adresy na úrovni kampaně.

Dynamické reklamy v AdWords: Nově s PSČ, městem a telefonním číslem

Až doposud bylo možné v reklamách AdWords nastavovat dynamické proměnné, za které se dosadilo klíčové slovo z vaší sestavy. Příkaz {KeyWord:zástupný text} nyní nově doplňují další funkční proměnné.

Chcete-li nastavit funkci vkládání lokalit, nejprve v příslušné kampani povolte rozšíření o lokalitu (podle popisu ve výše uvedeném oddílu). Poté můžete do textu reklamy vložit některý z těchto parametrů pro určení lokality:

  1. Město: {lb.city:výchozí}
  2. PSČ: {lb.postalCode:výchozí}
  3. Telefonní číslo: {lb.telephone:výchozí}

Máte-li své provozovny ve více městech, můžete na úrovní jedné sestavy s jedním dynamickým inzerátem inzerovat regionálně unikátní reklamy. Následující obrázky z nápovědy AdWords nejlépe popisují uvedené možnosti. Detailní popis těchto relativně nových funkcí naleznete zde v nápovědě AdWords.

1 2  Posunout nahoru