sklik

Nový konverzní kód v Skliku

Stávající konverzní kódy Skliku přestanou fungovat už 1. 6. 2020. Změnu konverzního kódu tedy doporučujeme provést co nejdříve.

Co nám změna přinese?

Informace o konverzní události v novém kódu nejsou vnořené do iframu, ale do javascriptu. Seznam uvádí, že nový kód by měl být odolnější proti různým blokátorům konverzí. Změna kódu by tedy mohla vést k navýšení počtu zaznamenaných konverzí. V praxi by se mělo dle Seznamu jednat o jednotky procent.

Ukázka nového konverzního kódu Sklik

Pozor na duplicitní měření

Do 31. května budou funkční oba typy konverzního kódu. Dejte si tedy pozor, abyste je na webu neměli nasazené současně.

Rozšířené inzeráty (ETA) v Skliku

K dnešnímu dni, k radosti všech inzerentů, byly spuštěny rozšířené inzeráty (ETA) v Skliku.

Tato novinka, která je známa v AdWords již několik měsíců, umožňuje inzerentům rozšířit sdělení, kterým oslovují potenciální zákazníky.

Standardní krátký reklamní text je tak nyní možné rozšířit následovně:

  • 2 x titulek – max 30 znaků
  • Popisek  – max 80 znaků.
  • Viditelná URL – Cilová URL + cesta (15 znaků)
  • Měřicí šablona – nepovinné pole pro zadání URL s externím měřicím systémem.

Aby byl přechod z klasických reklam na ETA inzeráty co nejjednodušší, připravili jsme pro Vás stručný postup pro migraci:

V rozhraní:

  1. Reklamy na úrovni sestavy, kampaně či celého účtu si označte
  2. Nad reklamami si vyberte záložku “Vybrané“ a zvolte “Převést na rozšířené“
  3. Ve vytvořeném seznamu reklam je třeba doplnit chybějící titulek 2 a cesty
  4. Upravte automaticky vyplněný titulek 1 a popis

Rychlejší úpravu Vám umožní možnost jednoduchého kopírování, která se nachází v každém řádku.

Přes AdWords Editor

  1. Kampaně vyexportujte z Skliku a importujte do AdWords Editoru
  2. Standardní reklamní texty označte a po pravé straně zvolte Exportovat jako – exportovat jako rozšířené textové reklamy.
  3. Vyexportovaný soubor naimportujte zpět do AdWords Editoru
  4. Doplňte do reklam Nadpis 2 a Cesta 1 a 2 do viditelné adresy
  5. Hotové reklamy vyexportujte do csv a přes aktualizační import vložte do Skliku

Pokud chcete využívat rozšířené textové reklamy ve vyhledávání naplno, nezapomeňte na úpravu svých kampaní i v nástroji ppcHit, kterých se tato změna taktéž týká.

Změny inzerátů se týkají kampaní nejen ve vyhledávací, ale i obsahové sítí.

S úplnou změnou reklam v obsahové síti však počkejte až do doby, dokud bude pokrytí reklamních ploch 100%, což se očekává koncem března 2017.

Sklik testuje TOP pozice pro Produktové inzeráty

V AdWords fungují TOP pozice pro reklamy Google Nákupy velmi dobře. Tedy pozice nad přirozenými výsledky vyhledávání, i nad textovými reklamami.

Seznam se inspiroval a rozhodl se otestovat stejné pozice i v Skliku.
Produktovými inzeráty, kterých zobrazuje 5, nahradil na TOP pozicích textové reklamy. Zajímavé je, že v pravém sloupci standardně zobrazuje 6 Produktových inzerátu. O jednu se tedy na TOP pozici ochudil.

Ck_M49UVAAA1wIr.jpg-large

Sklik neprozradil jak často TOP pozice do A/B testu posílá. Bylo by ale překvapením, kdyby výsledky nerozhodly o jejich zavedení do ostrého provozu.

Pro zajímavost – takto Produktové inzeráty vypadají při standardní pozici v pravém sloupci a na AdWords.

sklik_old

adwords

AdWords prodlužuje délku textu svých reklam. Sklik se přizpůsobí a prodlouží je také?

AdWords opouští po léta zažitý formát textových reklam o délce 25-35-35 znaků. Nově bude k dispozici až dva nadpisy, každý o délce 30 znaků a jeden popisný řádek o celkové délce až 80 znaků. Expanded Text Ads jsou už dnes dostupné jako beta verze pro vybrané inzerenty i v ČR. Hezké shrnutí k tématu nabízí zde server Search Engine Land.

Expanded Text Ads

V Česku se samozřejmě okamžitě nabízí otázka: „Co to bude znamenat pro Sklik?“ „Přestane fungovat export a import?“
Změna na nový formát v AdWords bude postupná. Po přechodné období bude možné inzeráty zadávat ve dvou formátech – současném i novém prodlouženém. Lze předpokládat, že ukončení podpory současných inzerátů proběhne v příštím roce. Do té doby se kompatibility obávat nemusíme. A co pak?

Lze předpokládat, že i Sklik se přizpůsobí. Nejen, že trendy a funkce z AdWords Slik standardně přebírá, kopíruje nebo se jimi inspiruje, ale selský rozum napovídá, že sveřepě trvat na podobě 25-35-35 znaků a tím pádem nekompatibilita s AdWords Editorem, by byla pro Sklik těžkou ranou. Navíc, pokud už dnes je v ČR pro vyhledávání Seznam používán jen ve 30% a význam inzerce ve vyhledávání by pro řadu inzerentů díky nekompatibilitě s AdWords (Editorem) ztratila na důležitosti.

Tuto úvahu podporují i někteří lidé z Sklik týmu, kteří svůj soukromý názor uvádí na Twitteru.

Zatím je brzy spekulovat, v Skliku ale jistě proběhne nejedna porada a krizová schůzka.

Sklik přidává podporu pro volání z mobilu – Click2Call

Rozšíření inzerátů o možost volání z mobilního vyhledávání dnes spustil Sklik pod názvem Click2Call. Funkce kopíruje stejnou funkcionalitu v AdWords. Při vyhledávání na mobilní verzi Seznamu se vedle reklamy zobrazí nově tlačítko pro spuštění vytáčení telefonního čísla inzerenta. Kliknutí na volání je zpoplatněno stejně, jako standardní kliknutí na reklamu.

Telefonní číslo je třeba zadávat v nastavení kampaně. Možnost přidání na úrovni sestavy chybí. Statistiky kliknutí na Click2Call můžete vygenerovat v záložce Statistiky.

Sklik testuje produktové inzeráty v mobilním vyhledávání

Sklik na své Facebook stránce odhalil ukázku z probíhajícího testování zobrazování produktových inzerátů ve vyhledávání na mobilních zařízeních.

Jako první nás samozřejmě napadla otázka, nakolik je tato novinka podstatná z pohledu objemu vyhledávání na mobilním Seznamu. Ohlasy uživatelů na Twitteru ze statistik odhadují podíl mobilního vyhledávání Seznamu na nezanedbatelných 15% a Sklik tyto odhady mlčky potvrdil.

Jsme zvědavi, kdy dojde k ostrému provozu a zda bude možnost nabídnout jinou cenu za proklik pro desktopové a mobilní vyhledávání.

sklik_pla

Automatická pravidla v Skliku

Sklik spustil v beta verzi automatická pravidla. Zatím umí „jen“ zvyšovat a snižovat CPC při splnění podmínek.

Sklik si automatická pravidla koupil společně se systémem PPC HIT. O to víc jsme doufali, že po 9 měsících posune možnosti, které automatická pravidla nabízí. I tak jdeme testovat.

automaticka-pravidla2

Update: Sklik dle svého prohlášení neplánuje naučit automatická pravidla aktivovat/pozastavit prvky v kampaních (sestavy, inzeráty, kampaně) na základě předem definovaných pravidel. Přitom jde o nejčastěji používané automatické pravidlo umožňující spravovat například akční nabídky a promo akce.

Představme si víkendový výprodej, který propagujete speciálně připravenými inzeráty „Víkendový výprodej 70%. Sleva jen do 5.10.2015“. Tyto reklamy nasadíte do současných sestav a kampaní. Konec promo akce vychází na sobotu, kdy je třeba všechny akční reklamy/bannery napříč účtem pozastavit a opět spustit původní univerzální reklamy. Dnes to znamená o víkendu zasednout ke strojům a manuálně reklamy pozastavovat a aktivovat. Odkaz Skliku na možnost plánovat konec kampaní k určitému datu je ukázkou velkého nepochopení automatických pravidel, jejich možností a jejich denodenního praktického používání. Škoda.

sklik

1 2 3 4 5 6  Posunout nahoru