sklik

Sklik testuje produktové inzeráty v mobilním vyhledávání

Sklik na své Facebook stránce odhalil ukázku z probíhajícího testování zobrazování produktových inzerátů ve vyhledávání na mobilních zařízeních.

Jako první nás samozřejmě napadla otázka, nakolik je tato novinka podstatná z pohledu objemu vyhledávání na mobilním Seznamu. Ohlasy uživatelů na Twitteru ze statistik odhadují podíl mobilního vyhledávání Seznamu na nezanedbatelných 15% a Sklik tyto odhady mlčky potvrdil.

Jsme zvědavi, kdy dojde k ostrému provozu a zda bude možnost nabídnout jinou cenu za proklik pro desktopové a mobilní vyhledávání.

sklik_pla

Automatická pravidla v Skliku

Sklik spustil v beta verzi automatická pravidla. Zatím umí „jen“ zvyšovat a snižovat CPC při splnění podmínek.

Sklik si automatická pravidla koupil společně se systémem PPC HIT. O to víc jsme doufali, že po 9 měsících posune možnosti, které automatická pravidla nabízí. I tak jdeme testovat.

automaticka-pravidla2

Update: Sklik dle svého prohlášení neplánuje naučit automatická pravidla aktivovat/pozastavit prvky v kampaních (sestavy, inzeráty, kampaně) na základě předem definovaných pravidel. Přitom jde o nejčastěji používané automatické pravidlo umožňující spravovat například akční nabídky a promo akce.

Představme si víkendový výprodej, který propagujete speciálně připravenými inzeráty „Víkendový výprodej 70%. Sleva jen do 5.10.2015“. Tyto reklamy nasadíte do současných sestav a kampaní. Konec promo akce vychází na sobotu, kdy je třeba všechny akční reklamy/bannery napříč účtem pozastavit a opět spustit původní univerzální reklamy. Dnes to znamená o víkendu zasednout ke strojům a manuálně reklamy pozastavovat a aktivovat. Odkaz Skliku na možnost plánovat konec kampaní k určitému datu je ukázkou velkého nepochopení automatických pravidel, jejich možností a jejich denodenního praktického používání. Škoda.

sklik

Sklik mění pravidla pro velká písmena v textu inzerátů

V naprosté tichosti změnil Sklik svá pravidla pro používání velkých písmen v textu inzerátů. Zatímco dříve povoloval velkými písmeny čtyřpísmenné názvy firem a akronymy, nově jsou povolené až osmipísmenné názvy.

pismena

Vedle velkých písmen začal Sklik také povolovat ve velké míře používání svislých čar v textu inzerátu. Obojí je za nás krok zpět. Můžeme se tak těšit na podobné inzeráty jako námi připravená ukázka? Jaký je váš názor na uvedené změny?

vonasek

Certifikované agentury Sklik

sklik_200x200Sklik bude od začátku roku 2015 certifikovat partnerské reklamní agentury. Více o certifikací prozrazuje zde na svém blogu.

…musí splnit například minimální počet 2 PPC specialistů (kvůli sdílení know-how a vzájemné zastupitelnosti), alespoň 10 aktivních klientů a celkový obrat v reálně spravovaných účtech minimálně 1 milion Kč měsíčně.

Kritéria s minimální útratou v Skliku jsou poměrně striktní, nikoli však pro řadu agentur nedosažitelné. Základní otázka však zůstává: „Pomůže certifikace klientům najít tu správnou agenturu?“

Sklik nově umí využívat konverzní kód v retargetingu

Sklik dnes přidal do systému možnost využit konverzní kód pro nastavení remarketingových publik. Tato novinka je velmi přínosná, protože v minulosti bylo nutné znát přesný tvar URL u konverzní stránky, což mohl být problém v případě, že byla URL statická. V tom případě nebylo možné s konvertujícími uživateli nijak pracovat.

Nyní jednoduše vyberete, zda uživatele s konverzním kódem chcete zahrnout, či vyloučit.

Snímek obrazovky 2014-09-01 v 11.37.36

Sklik spouští sitelinks – Rozšíření o odkazy na podstránky

Sklik o tom mluvil už několikrát, ale nikdo nečekal, že se tak skutečně brzy stane. Sklik spouští rozšíření inzerátů o odkazy na podstránky (sitelinks) a to pod názvem Sklik Odkazy. Sitelinks se začnou zobrazovat v rámci testování od úterý 8.7.2014.

Podoba je prakticky stejná jako v AdWords. Ba co víc, Sklik podporuje export a import sitelinks z AdWords Editoru.

Detailní informace si můžete přečíst už dnes v nápovědě Skliku.
Update: 4 minuty po zveřejnění našeho článku vydal Sklik obratem i oficiální informaci na svém blogu.

sitelinks

Sklik nabízí kontrolu inzerce na Seznam.SK

Seznam má globálnější ambice, to není tajemstvím. Když v říjnu 2013 spustil svého slovenského bratříčka Seznam.SK, byl to jen logický krok. Nyní na to reaguje i Sklik, který nově přidal do nastavení kampaní možnost aktivovat, nebo deaktivovat cílení ve slovenském vyhledávači.

Zcela se tím otevírá možnost připravit speciální kampaně cílené pouze pro slovenský trh (respektive uživatele, kteří využívají právě SK verzi Seznamu). Využijete toho?

sklik

Sklik při importu umí ignorovat CPC a má funkci „Najdi a nahraď“

Sklik dnes aktualizoval svůj nástroj na import kampaní a výrazně tak usnadňuje práci správcům kampaní.

Z novinek bude jistě nejvděčnější možnost ignorování cen za proklik definovaných v importovaném dokumentu. Už se nemusíte bát importovat z kampaně z AdWords s cenami nastavenými na míru právě AdWords. Import vám už odladěné ceny v Skliku nepřepíše!

Další příjemnou novinkou je možnost nahrazování libovolných veličin v importu. Pokud tedy například exportujete kampaně z AdWords včetně UTM parametrů, není nic snazšího než zvolit „Najdi ve všech cílových URL „AdWords“ a nahraď za „Sklik“.
Poznámka: Nástroj „Najdi a nahraď“ je citlivý na velikost písmen. Pokud máte v kampaních například UTM parametr jednou uvedený jako „AdWords“, podruhé „adwords“ a někdy „Adwords“ tak musíte při nahrazování zadat všechny varianty, jak jsou v importovanem dokumentu uvedeny. U cílové URL nám toto přijde poněkud nešťastné.

Nový importér dále:
– Podporuje import negativních retargetingových seznamů na úrovni sestav i kampaní
– Export a import nastavení regionálního cílení kampaní

1 2 3 4 5 6  Posunout nahoru