AdWords mění chování přesné a frázové shody klíčových slov

Už včera večer jsme vás na naší Facebook stránce informovali o chystané změně v zacházení s klíčovými slovy (přesná a frázová shoda) ze strany AdWords. Dnes na tuto novinku upozorňuje přímo rozhraní administrace AdWords. O co přesně jde?

Zapomeňte co jste dosud znali o chování přesné a frázové shody. Od poloviny května se vaše inzeráty nově zobrazí například i na klíčová slova v množném/jednotném čísle nebo na překlepy, aniž byste tato slova měli v sestavě. Bude tedy volněji zacházet s vámi definovanými klíčovými slovy. Přesná shoda už nebude vyžadovat vysloveně přesnou shodu. Jak sám Google uvádí – 7% hledacích dotázů obsahuje překlepy (chyby) a to už není zanedbatelné číslo. Bližší informace k uvedené změně naleznete zde v nápovědě AdWords.

Ačkoli změna bude nasazena do ostrého provozu až v polovině května, můžete se na změnu připravit už nyní a v nastavení kampaně tyto změny povolit, či zakázat. Viz následující obrázek.

Ze strany AdWords jde o revoluční změnu. Ačkoli jde o krok správným směrem, poněkud stírá výhody zkušených správců PPC kampaní, kteří už dávno s překlepy či množnými/jednotnými čísly citlivě a plánovitě zacházeli. A v neposlední řadě ještě více prohlubuje propast v rozdílném zacházení s klíčovými slovy mezi AdWords a Sklikem. Na druhé straně usnadní práci. Už nebude třeba zadávat desítky variant klíčových slov.

1 komentář k článku: AdWords mění chování přesné a frázové shody klíčových slov
  1. Marek Žáček Odpovědět

    Souhlasím, super funkce. Bohužel v českém prostředí, kdy při startu kampaně kopíruji stejnou kampaň i do Skliku, budu muset stejně překlepy do kampaně začlenit :-(

    Škoda, že nové funkce nezavádí stejně rychle i Sklik.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Zadejte vaše jméno, email a komentář.